Най-голямата компания за контейнерни превози в света A.P. Moller-Maersk съкращава 10 000 работни места. Намаляването на персонала представлява съкращаване на 9% от броя на служителите и е предизвикано от по-ниските тарифи за превозване на товари и повишената конкуренция в морския транспорт. Около 6500 от тези позиции вече са съкратени, обяви главният изпълнителен директор Винсент Клерк пред Bloomberg TV.
След съобщението за съкращаването на работните места, листнатите в Дания акции на компнията потънаха с 18%, до най-ниското ниво от 2020 насам.
Според изявление на компанията Maersk очаква да спести 600 милиона долара чрез мерките за свиване на разходите за работна сила. Датската компания ще преразгледа и своята програма за обратно изкупуване на акции за 2024 г. и ще намали прогнозата си за капиталови разходи през 2023 г. и 2024 г.
След рекордните две години - 2021 и 2022 г., компаниите за превоз на контейнери са изправени пред рязък спад в печалбите след. Тази година имаше охлаждане на глобалният икономически растеж и компаниите работят със съществуващи запаси, вместо да транспортират нови стоки към Европа и САЩ. В същото време на пазара има свръхпредлагане на плавателни съдове.
Печалбата на Maersk преди лихви, данъци, обезценка и амортизация спадна с над 80% до 1,88 милиарда долара през третото тримесечие, в съзвучие с прогнози на анализатори. Глобалната търговия с контейнери вероятно ще се свие с 0,5% до 2% тази година, според прогнози на Maersk.
Европейската компания оперира с една шеста от световните контейнери. Maersk се е подготвила нещата да се влошат, опитвайки се да привлече много от големите си клиенти към дългосрочни договори, в момент в който тарифите са по-високи.
През март датската компания обяви, че разширява фокуса си с най-новата услуга за въздушен товарен превоз на логистичната компания- редовни полети между Билунд, Дания и Ханджоу, Китай. Новата услуга отговаря на нарастващото търсене на клиенти, съобщават от компанията.