Компанията Nio планира да построи най-малко 3700 станции за смяна на батерии до края на 2025 г., на най-големия автомобилен пазар в света. Досега китайският производител на електрически превозни средства е построил около 300 подобни станции на локации, на които шофьорите могат да заменят батериите, вместо да зареждат отново. Компанията вече е продала около 120 000 електромобила, съобщава Bloomberg.

Основна пречка за електрификация е малкият обхват на заядните станции, особено в страна като Китай, където разстоянията могат да бъдат огромни.

Rival Tesla е изградила повече от 850 така наречени станции за зареждане или бързо зареждане и 6500 само в Китай.

Nio също работи по изграждането на повече зарядни станции. През 2018 г. компанията назначава екип от хора, които работят като зареждащ персонал, прибират и връщат колите на клиентите според нуждите.

Nio е доставил 8 083 електромобила миналия месец и 21 896 автомобила за второто тримесечие, което е 112% увеличение на годишна база. Шанхайската група навлиза и на европейския пазар с присъствие в Норвегия. Около 1000 от около 4000 планирани станции за смяна на батерии до 2025 г. ще бъдат инсталирани извън Китай.

Сегашните модели на пазара на автомобилния производител имат възможност да се предлагат с план, при който клиентите купуват автомобила, но отдават батерията под наем. Но дори тази оферта, насочена към клиентите е "под натиск", след като Tesla пусна значително по-евтина версия на спортния Model Y, който започва от 42 600 долара. За сравнение SUV на Nio ES6, който се конкурира директно с Model Y, започва от 358 000 юана - над 55 000 долара.