На глобалния пазар има силна конкуренция, и за да успее, бизнесът търси начини да се развива по-бързо и по-стабилно.
За тази цел търговецът на бебешки стоки "Кика Груп", известен с бранда си KikkaBoo, разчита на Business Intelligence (BI) система.
Peшeниeтo Qlіk Ѕеnѕе e внeдpeнo oт Ваlkаn Ѕеrvісеѕ, ĸoнcyлтaнтcĸa ИT ĸoмпaния c 30% пaзapeн дял* зa ВІ в Бългapия, cъc зaвъpшeни ycпeшнo нaд 420 ВІ пpoeĸтa в Бългapия и чyжбинa.
"За експортно ориентираните компании, които планират да се разширяват на много пазари, софтуер като Qlik Sense осигурява спокойствието, че могат да имат цялостната картина на едно място", каза Мартин Михайловски, директор бизнес развитие в "Кика Груп". Тук Централният офис на "Кика Груп" е в България, като компанията успява да развие клонове в Испания и в Китай.
Нуждата от яснота за голямата картина
Преди реализацията на проекта, като сравнително млада и технологично ориентирана компания, от "Кика Груп" управлявали бизнеса си с ERP. Спецификата била, че българското и испанското поделение на търговеца на детски стоки работели с различни системи, които нямат връзка помежду си. Компанията разполагала и с Power BI, който обхващал само едно от дружествата с основни справки.
Липсата на връзка между отделните системи затруднявала значително анализа на данните.
"Най-голямото предизвикателство за нас беше синхронизацията и анализът на складовите наличности и продажби, защото работехме с две различни бази данни", поясни Мартин Михайловски.
За решаването на този казус от компанията търсили дълго време решение, чрез което да видят голямата картина на бизнеса си.
"Решението дойде от Ваlkаn Ѕеrvісеѕ чрез интегрирането на цялостно решение за бизнес анализи", посочи директорът бизнес развитие в "Кика Груп".
Репортинг системата Qlik Sense предоставя две възможности на инсталиране - на място при клиента и в облака.
"При "Кика Груп" внедрихме облачната версия на софтуера", разказа Кристина Кръстанова, мениджър проекти в Ваlkаn Ѕеrvісеѕ.
Този тип инсталация е сигурна и надеждна, тъй като потребителите работят с последната, най-актуална версия на системата, технологията е сигурна и не се изискват инвестиции в хардуер.
4 пъти по-бързи справки
за наличности, продажби и поръчки
Често се случва "Кика Груп" да продаде стоката си изцяло, още докато е на път. Благодарение на системата за бизнес анализи продуктовият отдел на компанията може да направи по-бързо заявки към заводите и така да ускори и подобри наличностите в складовете си и да оптимизира продажбите.
Примерен дашборд в Qlik Sense
Компанията за бебешки и детски стоки работи с широка номенклатура - има около 3000 уникални кода. В разработеното решение на база Qlik Sense екипът на "Кика Груп" може да следи и кои от всички тези артикули са водещи по продажби и по категории. Тази функционалност е от полза на компанията, когато преразглежда наличностите си в различните складове и определя какво трябва да бъде трансферирано между тях.
"Преди това отнемаше по 16 часа - два пълни работни дни на минимум трима или четирима души. В момента за 3-4 часа същият брой хора са готови с анализа, решенията и всичко", изчисли Мартин Михайловски. Той посочи, че времето, което инструментът спестява на висшия мениджмънт на компанията е едно от най-основните й преимущества.
Ръководството на "Кика Груп" сподели, че BI системата е много интерактивна, приятна и лесна за работа. А едно от най-силните й "оръжия" е дълбочината на справките, която позволява само с няколко клика да се стигне до детайли за конкретен продукт.
Осъзната нужда за оптимизация на процесите
Според наблюденията на консултантите на Ваlkаn Ѕеrvісеѕ, именно този устрем на "Кика Груп" се е усещал като водещ при внедряването на репортинг системата.
"На екипно ниво имаше разбиране, че разработването на еднo цялостнo BI решение ще улесни оперативната им работа и в бъдеще ще бъде ключов инструмент при вземането на стратегически решения", обобщи Кристина Кръстанова.
Примерен дашборд в Qlik Sense
Екипът на "Кика Груп" посочи, че съвместната работа е била съпътствана от добра комуникация и колаборация между двата екипа.
"Комуникацията беше много директна, без забавяния. Мисля, че това беше основното за напасването между двата екипа", каза Мартин Михайловски. Той е категоричен, че софтуерът осигурява тази информация, която е нужна на собствениците и мениджърите, за да бъдат спокойни, когато разширяват бизнеса си извън пределите на страната.
*По данни на независимата агенция за пазарни изследвания и анализи ©1991-2023 CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.