Meta Platforms - компанията майка на Facebook и Instagram, отчете първия в историята си спад на тримесечните приходи, съобщава Bloomberg. Това става, след като икономическата несигурност накара рекламодателите да свият бюджетите си.

Приходите на Meta са достигнали $28,8 милиарда през второто тримесечие на годината, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за $28,9 милиарда. Очакванията на компанията за настоящото тримесечие също разочароваха. Новината изпрати цената на акциите на Meta с над 6% надолу по време на следборсовата търговия.

Рекламодателите

Усилията на компанията, свързани с рекламните продажби, са изправени пред предизвикателства. Рекламодателите харчат по-малко заради икономическия натиск, което оставя Meta и нейните конкуренти да се конкурират за по-малки бюджети. Промените в правилата за поверителност на Apple направиха рекламите във Facebook и Instagram не толкова ефективни колкото преди.

Междувременно в опит за конкуриране с TikTok социалните мрежи показват на повече потребители кратки видеа - формат, с който рекламодателите все още свикват. Засега компанията не изкарва достатъчно пари от това внимание. Всеки ден 2,88 милиарда души използват социалните мрежи на Meta, което е малко под средната бройка от 2,91 милиарда, колкото очакваха анализаторите.

Скоро потребителите на Facebook ще създават много профили от един акаунт

Скоро потребителите на Facebook ще създават много профили от един акаунт

Така социалната мрежа ще се опита да върне ръста на клиентите си

Цената на акциите на базираната в Менло Парк, Калифорния, компания спадна с 6,3 на сто, след като приключи сесията на ниво от $169,58. От началото на годината книжата са загубили половината от стойността си.

Потребителите на Facebook

Meta разкри, че дневната активна потребителска база на социалната мрежа е нараснала до 1,97 милиарда потребители. Преди три месеца броят им е бил 1,96 милиарда. Увеличението се противопостави на очакванията на експертите, анкетирани от FactSet, които смятаха, че броят на потребителите ще намалее.

Компанията отчете нетна печалба от $6,7 милиарда за второто тримесечие, като това е третото поредно тримесечие, в което печалбата на Meta намалява. Компанията не е имала такъв спад от 2012 година насам.

Meta преживява период на голяма промяна. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се опитва да накара служителите си да работя по-усърдно за задържането на потребителите, за привличането на млади хора и за предотвратяване миграцията към TikTok на ByteDance. За целта Meta интегрира повече Reels - формат за кратки видеа, напомнящ на TikTok - в своите приложения и започна да плаща на създатели на съдържание, за публикуват такива.