Туристическият бранд Thomas Cook е близо до възобновяване след грандиозния колапс на компанията миналата година, който заличи хиляди работни места. Новата фирма обаче ще бъде само онлайн, без самолети, хотели и магазини от предишния бизнес, пише BBC.
Собственикът на марката, китайският Fosun, иска да съживи най-старата британска туристическа фирма в рамките на няколко седмици, за да "хване" началото на сезона на резервациите за следващото лято.
179-годишната компания се срина под планина от дългове и предизвика най-голямото връщане досега на 150 000 британски летовници от чужбина. Fosun е голям акционер в бизнеса и миналия ноември плати 11 милиона паунда за търговските марки на Thomas Cook, уебсайтове и акаунтите в социалните медии. Много ограничен, уебсайт на Thomas Cook вече работи, въпреки че не продава екскурзии.
Фирмата се нуждае от лиценз Atol от регулатора Civil Aviation Authority.
Според източник на BCC компанията иска да заработи до Коледа. "Тогава мислите на хората се насочват към летните ваканции и вероятно ще има доста задържано търсене заради тазгодишното отмяна на резервации заради коронавируса", заявява той.
Повторното стартиране на Thomas Cook ще зависи и от евентуални допълнителни ограничения и карантинни правила за пътувания в чужбина поради пандемията.
Испания беше най-популярната дестинация на Thomas Cook.
Туристическата индустрия е силно засегната от коронавируса. Британската Hays Travel, която купи по-голямата част от магазините на Thomas Cook на High Street и пое много бивши служители, съкращава почти 900 работни места.
Tui, който е най-големият съперник Thomas Cook получи 1,2 млрд. евро помощ от германското правителство.