Износът на прочутите в цял свят швейцарски часовници през март 2024 г. е намалял значително - с 16,1% спрямо март 2023 г., и възлиза във финансово изражение на 2 млрд. швейцарски франка. Това показват данните на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия.
Показателят имаше спад и за февруари - макар и само с 3,8%, обаче след повече от две години постоянен растеж.
Интересно е да се отбележи, че 52,5% от износа на ембематичните за Швейцария часовници през март е само за 6 държави с света. Доставките на часовници като цяло за тези 6 страни са намалели значително през март на годишна база - с 22%, до 1,05 милиарда швейцарски франка.
И така, по-конкретно износът на швейцарски часовници през март: за САЩ е намалял на годишна база с 6,5%, до 340,5 милиона швейцарски франка, за Япония - с 3,5%, до 150,8 милиона франка, за Китай - с 41,5%, до 150,2 милиона франка, за Хонконг - с 44,2%, до 148,1 млн. франка, за Сингапур - с 14,8%, до 133,7 млн. франка, за Великобритания - с 13,2%, до 128,6 млн. швейцарски франка.
За първото тримесечие на годината (януари-март) износът на швейцарски часовници е намалял спрямо същия период на миналата година с 6,3%, до 6,1 млрд. франка.
А положителният търговски баланс на Швейцария за първото тримесечие на 2024 г. се е увеличил с 3% на годишна база, до 8,6 млрд. франка.