Износът на швейцарски часовници през ноември 2022 г. се е увеличил с 10,9% спрямо ноември 2021 г. и възлиза на 2 милиарда и 414,4 милиона швейцарски франка, съобщава Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. През октомври ръстът на този основна експортна за страната стока бе 6,7%.

Доставката на ръчни часовници, които представляват основната част от износа, през ноември също се е увеличила с 10,9% на годишна база - до 2 милиарда 305,4 милиона франка.

През периода януари-ноември износът на часовници е нараснал с 11,9% и възлиза на 22 милиарда и 809,1 милиона франка.

Износът на швейцарски часовници за САЩ нараства на годишна база с 32,9%, до 400,1 милиона франка, за Великобритания - със 17,6%, до 158,3 милиона, за Япония - с 20,2%, до 157,3 милиона, за Сингапур - с 29,1 %, до 157 милиона. В същото време износът за Китай намалява с 11,5%, до 212 млн. франка, за Хонконг - с 8,9%, до 183,8 млн. франка.

Тези 6 държави през ноември заемат 52,5% от пазара на часовници, произведени от Швейцария. Като цяло доставките на часовници за тези шест пазара са се увеличили с 12,3% - до 1,268 млрд. франка.

Търговският излишък на Швейцария спадна до 494 милиона швейцарски франка през ноември 2022 г. от 2,902 милиарда през октомври, показват данни на митниците. Това е най-малкият търговски излишък от януари 2018 г. на фона на висока инфлация и затягане на паричната политика от големите икономики, както и въздействието на продължаващите ковид ограничения в Китай, отбелязва Тrading Еconomics.

В номинално изражение износът през ноември намалява с 9,2% спрямо предходния месец и възлиза на 20,916 млрд. франка, вносът се увеличава с 1,4%, до 20,422 млрд. франка. Обемът на износа от Швейцария в реално изражение през миналия месец намалява с 2,8%, вносът - с 0,6%.

Износът на месечна база спадна до 20,9 милиарда швейцарски франка, особено за химикали и фармацевтични продукти (-19,0%), прецизни инструменти (-0,2%) и бижута (-6,9%). Продажбите се свиха основно в Италия (-15,9%), Словения (-1,5%), Китай (-4,3%) и САЩ (-38,7%). Обратно, продажбите са нараснали в Германия (6,5%), Франция (1,6%), Обединеното кралство (3,2%) и Япония (0,5%).

Междувременно вносът е нараснал с 1,4% до 20,4 милиарда швейцарски франка, а именно химикали и фармацевтични продукти (6,1), енергия (7,1%), текстил, облекло и обувки (1,3%) и храни, напитки и тютюн (0,1%).