Китайският гигант за електрически автомобили BYD постигна сделка с френската компания за автомоблилни компоненти Forvia за доставки във втората европейска фабрика на конгломерата, разположена в Турция. Новината съобщи френският доставчик, цитиран от Daily Sabah.
Седмият по големина доставчик на автомобилни части в света по приходи, чиито продажби в Китай представляват една четвърт от общите приходи - Forvia, е дългогодишен партньор на BYD и вече е осигурил сделки с първата европейска фабрика на автомобилния производител в Унгария.
Турция и BYD обявиха през юли, че производителят на автомобили ще построи завод за $1 милиард в Турция, в който годишно ще се произвеждат по 150 000 електрически автомобила. Съоръжението за производство на електромобили и хибридни коли трябва да започне производство в западната турска провинция Маниса в края на 2026 година. Фабриката ще даде работа на около 5000 души.
Forvia произвежда гама от продукти, които включват интериорни решения, системи за безопасност и осветление, системи за мобилност и задвижване, софтуер, хардуер и интерфейсни продукти, както и устойчиви композитни компоненти. Компанията е реализирала сделки с китайските производители на автомобили Chery, за която също се твърди, че е близо до завършване на процес за инвестиция във фабрика в Турция, както и с производителя Li Auto.
Източник: iStock by Getty Images
По време на неотдавнашна годишна конференция в Ухан собственикът на Chery International представи най-новите разработки и бъдещи стратегии на автомобилния производител, представяйки неговите европейски производствени бази, които включват Испания, Италия и Турция. Предприемачът се срещна с президента на Турция Реджеп Тайип Ердоган в кулоарите на инвестиционно събитие в Истанбул в края на миналия месец.
Наред с Chery, Турция води преговори и с държавната SAIC Motor, която притежава MG Motor.
Акциите на Forvia скочиха с близо 10% в началото на работната седмица, след като компанията обяви, че е постигнала споразумение с още един китайски автомобилен производител - Xiaomi. От френското дружество се надяват, че новите договори с китайски производители ще компенсират слабото търсене на автомобили от страна на местните производители.
"Способността на Forvia да осигури бизнес с BYD извън Китай е успокояваща, тъй като помага за смекчаване на страховете, че китайските автомобилни производители няма да използват международни доставчици като Forvia в разширяването на техния отпечатък в Европа", коментира Стивън Райтман, анализатор в Bernstein.
Договорът с Xiaomi бележи първия на Forvia с технологичната група, която за първи път обяви навлизането си в бизнеса с електромобили през 2021 година като диверсификация от основните си бизнес операции със смартфони.
Xiaomi започна да доставя електрическите си автомобили SU7 в началото на април тази година.
"Xiaomi е една от ключовите телекомуникационни компании, които сега навлизат на пазара на електромобили и автомобили и е много добре, че можем да разширим обхвата си с китайските производители, също и с най-новите", заяви финансовият директор на Forvia Оливие Дюран по време на разговор с инвеститори.