Лидерът в бюджетната козметика e.l.f. Beauty купи марката Rhode за 1 милиард долара, съобщават световните агенции. 200 милиона от тях ще бъдат платени в зависимост от продажбите през следващите три години. Това е най-голямото придобиване в историята на компанията.
Последната сделка на e.l.f. беше с Naturium за 355 милиона долара през 2023 година.
Гигантът е основан през 2004 година, като произвежда козметика за баня, грижа за кожата и грим на ниска цена (в повечето случаи под 10 долара). Продуктите му са разпространени в 17 държави и се продават във вериги като Target, Kmart, Dollar General и Walmart .
Налични са и на нашия пазар.
Rhode е основана през 2022 година от модела Хейли Бийбър, която остава креативен директор и ръководител на иновациите след придобиването. Компанията отбеляза 212 милиона долара нетни продажби за последната фискална година, а наскоро обяви, че продуктите ѝ ще се продават в магазините на Sephoras в САЩ и Великобритания.
Бързият успех на марката в голяма степен се дължи на известността на Хейли Бийбър, изградената ѝ общност от фенове и усилената реклама в социалните мрежи, най-вече на калъфа за телефон с прикрепен балсам за устни. Именно лоялните потребители и големите печалби за кратък срок от време са причината за интереса от страна на козметичния гигант.
Сделката идва на фона на заплахата от увеличаване на американските мита, пред която е изправена e.l.f. Beauty. Според CNBC към средата на май 75% от производството на им се намира в Китай. За да се справи с увеличаващите се разходи, компанията повишава цените на голяма част от продуктите си с 1 долар. Това породи негативни коментари на клиенти в социалните мрежи, особено след новината за придобиването на Rhode.
Малко преди това e.l.f. публикува резултатите си за четвъртото фискално тримесечие. Отчетената нетна печалба на компанията е 28,3 милиона долара или 49 цента на акция. За сравнение, година по-рано е била на стойност 14,5 милиона долара (25 цента).