Nestle SA ще продаде бизнеса си бутилирана минерална вода в САЩ и Канада на One Rock Capital Partners за $4,3 млрд. Сделката ще позволи на гиганта в хранителната индустрия да се концентрира върху по-бързо растящи продуктови категории, пише Bloomberg.Продажбата включва марки като Poland Spring, Pure Life и Deep Park. Международните премиум води като Perrier, San Pellegrino и Acqua Panna остават в портфолиото на Nestle.
С продажбата на по-малко печелившите марки главният изпълнителен директор Марк Шнайдер иска да се концентрира върху бизнеси с по-висок марж и по-голям потенциал за растеж. Ходът намалява и експозицията на компанията към бизнес, който привлича критики заради замърсяването и използването на ценни водни резерви.
Швейцарският хранителен гигант направи значителни промени в портфолиото си и продаде различни активи от встъпването в длъжност на Шнайдер през 2017 г., който се фокусира върху бизнеси като кафето и храната за животни за сметка на снаксовете. Продажбите на бутилирана вода все още не са се възстановили след пандемията заради затворените ресторанти.
Шнайдер продаде и бизнеса с продукти за грижа за кожата срещу 10,2 млрд. швейцарски франка.