Just Eat Takeaway - най-голямата европейска компания за доставка на храна, обяви, че е сключила сделка за продажба на американското си подразделение Grubhub на Wonder за 650 милиона долара, съобщава CNN. Тази новина доведе до скок от 20% в цената на акциите й в ранната търговия.
Базираната в Амстердам компания търсеше възможност да се освободи от базираната в Чикаго Grubhub още от 2022 г., след като придоби бизнеса през 2020 г. за 7,3 милиарда долара по време на пандемичния бум. Процесът беше затруднен от забавяне на растежа, високи данъци и въпроси около таксите в Ню Йорк.
"Just Eat Takeaway най-накрая слага край на катастрофалното си американско пътешествие", коментира анализаторът от Bryan Garnier Клеман Женело отбелязвайки, че групата е унищожила над 7 милиарда долара акционерна стойност там.
Купувачът Wonder е стартъп за доставка на храна, ръководен от бившия изпълнителен директор на Walmart Марк Лор.
Grubhub и американските му конкуренти DoorDash и Uber Eats водят съдебна битка с Ню Йорк относно закон, ограничаващ таксите, които могат да начисляват на ресторантите за доставка на храна.
Изпълнителният директор на Just Eat заяви през февруари, че таваните на таксите костват на групата около 100 милиона долара годишно.
Очаква се сделката да приключи през първото тримесечие на 2025 г. Just Eat заяви, че това няма да повлияе на прогнозата й за цялата година и че не запазва съществени задължения, свързани с Grubhub.
Анализаторите обаче смятат, че Just Eat може да се наложи да напусне и други пазари, за да намали разликата в оценката с европейските си конкуренти, посочвайки Австралия и Канада като опции. С изключение на САЩ, Just Eat оперира в 18 страни. По-рано тази година компанията напусна Нова Зеландия и Франция.