Компанията майка на Google - Alphabet, се е отказала от плановете си да закупи софтуерната компания за онлайн маркетинг решения HubSpot, съобщи Bloomberg, като се позова на свои източници.

За момента официален коментар от страните по пропадналата сделка няма.

За интереса на Alphabet към HubSpot се знае от април. Тогава според "Ройтерс" представители на онлайн гиганта са се срещали с банкери от Morgan Stanley, за да коментират параметри на евентуална оферта и потенциални регулаторни проблеми.

Alphabet се прицели в HubSpot

Компанията зад Google готви най-скъпата покупка в историята си

Потенциалната покупка е с пазарна стойност от 35 млрд. долара

Alphabet и HubSpot в крайна сметка не са достигнали до етап на подробни дискусии около надлежната проверка, се казва в информацията на Bloomberg.

В резултат на новината акциите на HubSpot спаднаха с близо 12% в следобедната търговия, докато акциите на Alphabet се повишиха с 1,2%.

Важен контекст

Регулаторните органи в САЩ и в по света се противопоставиха на сделките, които големите технологични компании обявиха в последно време. Amazon се отказа от планираното придобиване на производителя на прахосмукачки-роботи iRobot, а на Microsoft бяха необходими 20 месеца, за да приключи покупката си на издателя на игри Activision Blizzard.

HubSpot разработва софтуер, който компаниите, предимно малки и средни предприятия, използват за автоматизиране на маркетинга и достигане до потенциални клиенти. Закупуването на HubSpot би помогнало на Google да увеличи приходите си от бизнес софтуер, наред с облачната инфраструктура, както и от други бизнеси, които не са свързани с облака, под шапката на Alphabet, посочва CNBC.

В последно време HubSpot се развива по-бързо от Google, като през последните шест тримесечия компанията отчита ръст на приходите над 20%, а преди това - над 30%. Продажбите през първото тримесечие са се увеличили с 23% до 617,4 млн. долара.