Изграждането на автомобили по време на пандемията Covid-19 изисква повече от запазване на работниците в автомобилни заводи. Поддържането на веригата за доставки е от решаващо значение, пише CNN.
Заводът Dearborn Truck на Ford трябваше да спре производството миналата седмица, когато се изчерпаха седалките, необходими за изграждането на пикапи F-150. Той възобнови работата си едва тази седмица.
General Motors бяха планирали да работни смени в американските фабрики миналата седмица, но трябваше да забавят този ход, защото им липсваха някои автомобилни части. Когато най-накрая получи достатъчно доставки, в понеделник GM добави втора смяна в три SUV завода в САЩ и Канада и увеличи смените от една до три в няколко завода, изграждащи пикапи.
"Ситуацията е толкова тежка", заяви говорителят на GM Джим Кейн, който каза, че предприятията доставчици трябва да докажат пред GM, че имат въведени процедури за безопасност, за да защитят хората, които се връщат на работа.
GM, Ford и Fiat Chrysler спряха всички операции заради на пандемията в средата на март. Всички възобновиха работата си към средата на миналия месец.
Около две трети от 1 милиона служители в автомобилната индустрия в САЩ работят в заводи за доставки. Следенето за безопасността на всички работници по веригата на доставки ще бъде много трудно, каза Кристин Джичек, ръководител на научноизследователското звено в Американския център за автомобилни изследвания, Мичиган."Това е много голямаотговорност", каза тя.
Всеки автомобилен завод има стотици доставчици, което прави предизвикателствата за поддържането на работата на цялата верига за доставки особено трудно. Заводите са проектирани така, че частите да се доставят с малко време за резервиране - известно като време за доставка.
Автопроизводителите предприемат редица стъпки, като например проверка на температурата, тестове за Covid-19 за всеки работник, показващ симптоми на заболяването, защитни съоръжения и правила за социално дистанциране в заводите.
"Това, което ще помогне е, че базата за доставки е разработила протоколи за безопасност много подобно на онези, които GM, Ford и Fiat Chrysler са въвели", заяви Кейн.
Но Джичек заяви каза, че нивото на безопасност варира на различно ниво при доставчиците."По-големите доставчици направиха подробни планове за връщане на работа", каза тя. Някои го приемат насериозно. Други казват:" Имам маски и дезинфектант за ръце. Те могат да ги използват, ако искат".
Разходите за осигуряване на безопасността на служителите- за защитни съоръжения за еднократна употреба и почистващи материали и процедури, могат да бъдат голяма тежест за малките доставчици. "Ако трябва да оборудвате цялата си смяна със защитни съоръжения, това не е евтино начинание за малък бизнес."
Освен това нито една кола не е изградена със 100% американски части. Около 40% от внесените части идват от Мексико, много от районите на тази страна, където случаите на Covid-19 все още се увеличават. Глобалният характер както на пандемията, така и на веригата за доставки на автомобилни производители просто прави операциите много по-трудни, каза Джичек."Тези райони, които имат голяма бедност и гъсто население, са местата, където Covid-19 се разпространява", заяви тя. Това описва къде се базират много заводи за чуждестранни доставчици, каза тя. Това е голяма отговорност и ние не знаем как ще продължим."