Продажбите на електромобили ще продължават да се увеличават, като от 3 милиона през 2020 г., те ще достигнат до 66 милиона през 2040 г., пише Bloomberg в своя прогноза. В световен мащаб продажбите на електромобили ще представляват повече от две трети от всички продажби на леки коли през 2040 г., а Европа и Китай ще бъдат водещи в това отношение.

При автобусите и дву- и триколесните, ръстът в дела на електрическите превозни средства ще е още по-голям.

Междувременно се смята, че продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене вече са достигнали връхна точка. По отношение на цените, в Европа, електромобилите вече се доближават до тези на конвенционалните превозни средства. Цените на батериите също падат, наред с модернизацията в производството.

На пазара вече има повече от 500 модела електромобили. Електрическите превозни средства, дебютирали на пазара през 2020 г., могат да изминат 359 километра с едно зареждане. За сравнение, тези, които са излезли на пазара през 2012 година, могат да изминат едва с 166 километра едно зареждане.

Зарядните станции в Китай и Европа удвоят броя си през последните две години.

Наскоро Европейският съюз обяви планове за слагане на край на продажбите на конвенционални автомобили до 2035 г. Забраната ще включи дори хибридните автомобили в списъка и ще сложи началото на масово преминаване към изцяло електрически модели.

До няколко години електромобилите ще са по-евтини за поддръжка от конвенционалните модели

До няколко години електромобилите ще са по-евтини за поддръжка от конвенционалните модели

Според нов доклад

ЕК обяви, че ще има изисквания, според които автомобилната индустрия трябва да намали средното ниво на вредните емисии на новите автомобили с 55% до 2030 г.

Преди малко повече от месец автомобилният концерн Volkswagen обяви, че планира да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035-та година. Компанията ще премине към ускоряване производство на електромобили.

Не само Volkswagen, но и производителите на превозни средства по целия свят започнаха да определят графици за поетапно премахване на двигателите с вътрешно горене.

По-чисти ли са електромобилите? Да, но отговорът е по-сложен

По-чисти ли са електромобилите? Да, но отговорът е по-сложен

Пълният им потенциал може да достигнем след много години, казват експерти. Ето какво трябва да се промени