General Motors иска от съда за банкрутите в Ню Йорк одобрение да продаде своите активи на "New GM" според плана за подновяване на дейността на производителя на автомобили, чиито основен акционер ще стане американското правителство собственост, съобщи Reuters.

GM търси одобрение за продажба само 30 дни след подаване на заявлението за банкрут по Глава 11. В рамките на сделката, чрез посредничеството на администрацията на Обама, която отговаря за реформата в автомобилния сектор, компанията ще продаде активите си, по раздел 363 от Закона за несъстоятелността, на "New GM", която ще продължи да работи с най-добрите активи, като Chevrolet и Cadillac, получавайки  достъп до милиардите за финансиране от хазната. Останалите активи на GM ще влязат в процедура по ликвидация.

Сделката е изправена пред няколко възражения от облигационерите и загрижени за съдбата си дилъри, но няма конкурентни кандидати, като алтернатива на американското правителство, което предлага $60 милиарда финансиране за GM, включително инвестиция в акциите на компанията за $50 млрд., която ще даде на финансовото министерство 60 процента дял в компанията.

В документите подадени в съда се посочва, че чрез продажбата ще се избегне "системен фалит" за американската автомобилна индустрията, и че това е единственият начин да се осигури "реална възможност за бизнеса да оцелее и процъфтява като  икономически жизнеспособно лице."

Компанията има затвори 13 от своите заводи в САЩ за период до 11 седмици, като част от мерките за намаляване на производството и сив силно запасите си, през последния месец, след като подаде документи в съда за защита от кредиторите поради несъстоятелност.

GM планира да прекрати контрактите си с над 1 000 дилъри и търси купувач за марки като Hummer и Saturn, които няма да бъдат прехвърлени към новата компания.

Също така планира ликвидацията на марката Pontiac и свиване на дейността в завода в Северна Калифорния, които оперира в съвместно дружество с Toyota Motor.

От GM заявиха, че повече от 50% от облигационерите подкрепят сделката и също така, че продажбата ще ускори възстановяването на компанията. Съгласно плана, правителството на САЩ ще вземе 60% дял в новоучреденото дружество, синдикатът на Обединените авто работници ще има 17.5% дял, канадското правителство ще получи около 12%, а облигационерите около 10% .

Вчера акциите на компанията поевтиняха в Ню Йорк с 1.34%, до 1.144 долара, като за последните 12 месеца цената им е паднала с 90.05%.