Все по-голямото използване от страна на китайските компании на алуминий за кенчета за бира и безалкохолни напитки е сред ключовите двигатели на продължаващия растеж на търсенето на леки метали. На това мнение са експертите от втората най-голяма компания в минната индустрия в света Rio Tinto.

Новината е повече от добра за дружеството, като при него над една четвърт от приходите идват именно от търговията с алуминий. По думите на главният изпълнителен директор на Rio Tinto Алф Бариос Допълнителен стимул за бизнеса е нарасналото производство на електрически автомобили.

"В производството на опаковки и най-вече на такива за безалкохолни и бира в Китай виждаме пренасочване от стъклото към алуминия", коментира той, цитиран от Bloomberg.

Дейността на китайските бирени компании, като Tsingtao Brewery, процъфтява, като от UBS и Goldman Sachs очакват марките да вдигнат цените на продуктите си заради търсенето. От швейцарската банкова група очакват годишният ръст на печалбата за сектора да нарасне с 28% между 2018 и 2020 година.

От своя страна от Rio Tinto прогнозират, че търсенето на алуминий ще расте с около 4 на сто годишно за следващите 5 години. Бариос посочва, че в подкрепа на това ще бъде и производството на електроавтомобили, за което се използва повече от метала, отколкото при това на конвенционални коли.

Глобалната консумация на алуминий се очаква да нарасне с 3% и с 4% съответно през 2018 и 2019 година.