Продажбите на електромобили в световен мащаб са се увеличили със 160% през първата половина на 2021 г., в сравнение със същия период на 2020 г. Броят на продадените електрически превозни средства достига 2,6 милиона, по данни на изследователската фирма Canalys, цитирани от Forbes.

Търсенето на автомобили постепенно се завърна след сътресенията и ограниченията, предизвикани от Covid-19. В разгара на пандемията много пазари и производители на автомобили се бореха с невиждан недостиг на части, се казва в доклада. Въпреки възвърналото се търсене, продажбите на автомобили все още остават под нивата от преди пандемията, отбелязва Canalys.

Китай е водещият световен пазар на електромобили. Там са продадени с 1,1 милиона броя само през първото полугодие, което представлява 12% от продажбите. В САЩ, където електромобилите не са толкова популярни, са продадени само 250 000 броя, което представлява 3% от всички продажби.

Успехът на Tesla на китайския пазар засили производството на електромобили сред китайските производители. По-популярни са електрическите автомобили на марки като Aion, BYD, Li Xiang, NIO и Xpeng. Най-продаваният модел е Hongguang Mini EV от Wuling според Canalys.

И все пак Норвегия остава световен лидер при внедряване на електромобили с над 80% от продажбите на нови превозни средства.

"Европейският съюз е поставил цели за автомобилните производители. Някои европейски държави предлагат стимули за покупка на електромобили, а някои страни са си поставили цели за забрана на продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене", заяви Санди Фицпатрик от в Canalys.