Водещата верига от магазини за продажби на дребно в САЩ, Wal-Mart обяви, че ще отвори  повече от 22 000 работни места в САЩ през 2009 г., предаде Reuters.

Прогнозата сочи към по-нисък ръст в сравнение с миналата година, като най-големият световен търговец на дребно отваря по-малко нови магазини в САЩ, за да се съсредоточи върху разширения и ремонти.

Миналата година компанията създаде 33 800 работни места в САЩ, въпреки, че цифрата включва също и новите работни места в по-малката Sam's Club.

Wal-Mart увеличи пазарния си дял, въпреки лошия икономически климат, тъй като купувачите търсят по-ниски цени на всичко, от храна до електроника.

Търговецът на дребно не е имунизиран срещу спада в икономиката, като през октомври ръководството му реши да забави разширяването с нови магазини в САЩ и да се съсредоточи върху подобряване на съществуващите.

През октомври Wal-Mart обяви планове да открие 157 до 177 нови или разширени магазини по време на текущата фискална 2010 година в Съединените щати.