Учени в Япония откриха редкоземни минерали на стойност 26 290 780 000 долара, които ще поддържат икономиката на страната поне през следващото десетилетие.
Проучване на The Nippon Foundation и Университета на Токио откри поле от гъсти манганови възли на морското дъно на остров Минами-Тори-шима - на около 1 900 км от оживената столица на Япония.
Възлите, разположени на 5700 метра под морското равнище, съдържат милиони метрични тонове кобалт и никел.
Смята се, че са се образували в продължение на милиони години, защото металите, транспортирани в океана, са се прикрепили към рибени кости и са залепнали за морското дъно, пише Nikkei Asia.
Кобалтът и никелът са два от ключовите компоненти, необходими за направата на батерии за електромобили, а също така се използват за направата на реактивни двигатели, газови турбини и в химическата обработка.
Проучването установи около 610 000 метрични тона кобалт и 740 000 метрични тона никел, което се равнява на зашеметяващата сума, която споменахме.
Към момента един метричен тон кобалт струва около 24 300 долара, докато никелът струва над 15 400 долара, според пазарни данни от Trading Economics.
Според изчисления на агенцията, това означава, че намерените 610 000 метрични тона кобалт струват 14 823 000 000 долара, докато 740 000 тона никел струват 11 467 780 000 долара. Това ни дава впечатляващата сума от $26,2 милиарда.
Разбира се, като всяка стока, пазарите могат да се колебаят, което означава, че понякога минералите могат да струват дори повече - или по-малко.
Интересното е, че тези манганови възли първоначално са открити в проучване от 2016 г. и експертите твърдят, че множество са се образували около зъбите, принадлежащи на праисторическата акула.
След последното проучване Ясухиро Като, професор по геология на ресурсите в Токийския университет, каза, че сега багерите планират да извличат "три милиона тона годишно" от находищата. Той твърди, че тази процедура ще позволи развитието да продължи, като същевременно "минимизира въздействието върху морската среда". Екипът ще използва задгранични минни кораби, за да вдигне няколко хиляди тона възли дневно от 2025 г.
Заради наличието на кобалта и никела от океана, страната ще може да намали зависимостта си от други страни и да задоволи вътрешното търсене на батерии за EV според Interesting Engineering.