Последните 12 месеца се оказаха повече от добри за компаниите, които продават кафе, но не чак толкова за тези, които го произвеждат и им го доставят. Но това може да се промени в началото на 2019 година, пише Fortune.
Исторически ниските цени на кафените зърна през 2018 година ще накарат фермерите да влагат по-малко в разрастване на бизнеса и на доставките си. За това предупреждава Родриго Коста, който е експерт от бразилската компания Comexim.
"Това означава, че цените ще тръгнат нагоре на фона на очакван растеж на консумацията в глобален мащаб", обяснява той.
За това говорят и големите инвестиции на този пазар на гигантите в индустрията, като Coca-Cola и Nestle.
"Няма как всички по веригата да печелят", казва Лусио Диас, който е търговски директор на най-големият кооператив за отглеждане на кафени зърна Cooxupe. "Сега е времето на индустрията", допълва той.
Според него, както и по думите на негови колеги, следващата година ще донесе възможност доставчиците да вдигнат цените.
Според прогнозите на експерти за Bloomberg фючърсите за 2019 година ще бъдат на стойност от средно 1,24 долара при такива от 1,15 долара през тази, което беше най-ниското им ниво за последните пет десетилетия.
Доказателство е и фактът, че цената на сорта арабика, който е предпочитан от гиганти като Starbucks, се срина с 20% на борсата в Ню Йорк до най-ниското си равнище от 2006 година насам.