Изхарчените средства с карти Visa, издадени от български финансови институции при чужди търговци нарастват с 21% по време на великденските празници на тази година (9-13 април) спрямо Великден 2014 г. (17-21 април) и достигат стойност от над 6,6 млн. евро, съобщиха от компанията.

Броят на направените покупки е близо 140 000, което е с 13% повече спрямо 2014 г. Източник на данните е статистиката на Visa Европа за България, която включва разплащанията, извършени лице в лице на POS терминали, онлайн разплащанията и разплащания на стоки и услуги без физическо наличие на картата (МОТО трансакции).

По време на тазгодишните великденски празници българите са похарчили малко над 3,024 млн. евро за покупки на POS терминали, което е с 37% повече в сравнение с 2014 г.

Най-много средства са изразходвани в Италия, където родните потребители са направили над 4 400 покупки на стойност над 420 хил. евро, което е повече от 50% ръст в потребителския разход на българите на Апенините. Това е и най-голямата сума в сравнение с всички останали държави по света.

Значителна употреба на български карти Visa на POS терминали е регистрирана също във Великобритания, Турция, Франция, Австрия, Германия, Испания и САЩ. Във Великобритания българите са направили над 6 600 покупки или с 51% повече спрямо 2014 г. В съседна Турция са обработени близо 3 500 трансакции или ръст от 67% в общия потребителски разход в сравнение с предходната година. Извършените в тези седем страни плюс Италия трансакции съставляват близо 65% от стойността на общия брой трансакции на POS терминали с карти Visa.

Употреба на български карти Visa през този период е регистрирана и в екзотични дестинации като Папуа Нова Гвинея (островна държава в Океания), Кюрасао (островна държава в южната част на Карибско море), Тринидад и Тобаго, Бахамските острови, Барбадос и Френска Гвиана.

Visa Европа в България отчита силни резултати и в областта на онлайн търговията, където са регистрирани трансакции на обща стойност 3,069 млн. евро или с близо 8,5% повече в сравнение с периода 17-21 април 2014 г. Българските потребители са пазарували най-много от търговци, регистрирани във Великобритания, Унгария, Ирландия и САЩ, като в тези четири страни са направени близо 75% от всички покупки онлайн. Най-малък е делът на разплащанията на стоки и услуги без физическо наличие на картата (МОТО трансакции) - малко над 535 хил. евро, което представлява ръст от близо 30% в сравнение с 2014 г.