Технологиите не стоят на едно място, постоянно на пазара излизат все повече и повече нови устройства, които търсят своят аудитория.
Въпреки това, историята на доста модерни продукти невинаги е успешна.
Разказваме за 10 джаджи, които не станаха популярни и не успяха да се наложат на пазара
Източник: Wikipedia
Pebble
Pebble - устройство под формата на часовник от фирмата Pebble Technology.
Разработчиците събраха средства за този продукт чрез проекта Kickstarter.
Първите копия са доставени на клиентите в началото на 2013 г., а през юли, според компанията, са доставени 85 хиляди устройства.
Тази джаджа бе замислена като удобно допълнение към смартфона, позволяваща бързо да управлявате някои от неговите функции, без да изваждате телефона.
Краят на Pebble дойде през 2016 г., когато активите на компанията бяха продадени на Fitbit.
Източник: Wikipedia
Зарядно устройство Apple AirPower
AirPower на Apple е безжично зарядно устройство, което е съвместимо с няколко от най-новите модели устройства от същата компания.
За разлика от серия от подобни устройства, които се продавани преди него, не бе необходимо да носите специален калъф, в който да се поставя телефона за зареждане.
Първото анонсиране за това безжично зареждане се проведе в началото на есента на 2017 г. Отбеляза се, че подобно устройство ви позволява да зареждате няколко джаджи едновременно.
Но въпреки че устройството изглеждаше истинско чудо, то не стана широко разпространено на пазара.
Източник: Wikipedia
Google Glass
Google Glass е допълнение за смартфони на база на Android, разработено от Google.
Устройството използва прозрачен дисплей, който е поставен на главата и е точно над дясното око, с камера, която може да записва висококачествено видео.
На 15 януари 2015 г. Google обяви, че спира производството на Glass в сегашното му състояние, като отбелязва, че продуктът е завършил пилотната си фаза в Google Labs.
Разработването и производството на продукта се прехвърля в друга поделение на компанията.
Източник: Segway
Segway
Segway е електрическо самобалансиращо се превозно средство с две колела, разположени от двете страни на водача, наподобяващо колесница. Изобретено от Дийн Камен.
Но Segway не се вписват в съвременната пътна мрежа: когато е на пътното платно водачът му е в опасност, а на тротоара той излага на опасност пешеходците. Затова има закони в редица страни, ограничаващи използването на Segway.
На 27 септември, 2010 г. 62-годишният милионер Джими Хезелдън, собственик на компанията Segway, загина по време на движение със Segway. Той загуби контрол и падна от скала в река.
Източник: Wikipedia
Jawbone ICON
В началото слушалките с Bluetooth се струваха наистина интересен продукт, който позволява непрекъсната връзка със смартфон ли таблет, а така също да се слуша музика или аудиокниги, без кабел.
Съдейки я по отзивите продукта бе нелош, имаше добър звук и шумоизолация. Въпреки това, така и не стана хит на пазара.
Източник: Wikipedia
Apple Bandai Pippin
Apple Pippin е игрална конзола, проектирана от Apple Computer в средата на 90-те години.
Когато Bandai Pippin бе пуснта на пазара, на него господстваха PlayStation и Sega Saturn, които бяха и много много по-мощни от Pippin.
В допълнение, имаше много малко софтуер за Pippin, и единственият му производител беше Bandai.
Устройството струваше $599 при пускането му се рекламираше като евтин компютър, но системата се позиционира като игрална конзола, а в сравнение с другите конзоли бе много скъпо.
Juicero
Колко хора биха се съгласили да получат сокоизстисквачка за $699, за която изискваше твърде скъпа опаковка за приготвяния сок? Както се оказа, се оказа - твърде малко.
След година цената на устройството бе намалена до $399, а компанията производител стана обект на сериозна критика, тъй като стана ясно, че този сокоизстисквачка не прави сокът по-добър от по-евтините си конкуренти.
До септември 2017 г. Juicero и соковите торбички вече не бяха на пазара.
Източник: Wikipedia
"Умните" очила Snapchat
Още едни провал се оказаха "умните" очила от Snapchat с вградена камера. Компанията представи първото си устройство за $130 - е Spectacles през 2016 г. Те бяха произведени в един размер и три основни цвята: черно, зелено-синьо и коралово.
Благодарение на вградената камера, те могат да се използват не само като стилен аксесоар, но и като модерна джаджа, изработена с помощта на най-новите технологии.
Имаше много шум около продукта, обаче, когато очилата станаха по-достъпни, търсенето им започна да спада.
В момента компанията се опитва да продаде остатъци в университетски кампуси и книжарници.
Един от недостатъците на "умните" очила е невъзможността да се качат видеоклипове, направени с тяхна помощ в интернет.
Microsoft Kin ONE и Kin TWO
Мобилните телефони Kin ONE и Kin TWO се оказаха едни от най-големите провали на корпорация Microsoft.
Според неофициални данни операторът Verizon Wireless (той разпространява KIN One и KIN Two в САЩ) успява да реализира от 500 до 10 хиляди копия на тези устройства.
Тези телефони просто не можаха да издържат конкуренцията на iPhone и устройствата на базата на Android.
Източник: Youtube / Ryan Toys review
"Умни" играчки
"Умните играчки се струваха отлична идея, която после се оказа лоша.
Хората започват да купуват на децата си играчки, които могат да записват звук, снимки и дори да говорят с детето.
Скоро обаче стана ясно, че това изобщо не е безопасно. През 2015 г. компанията Vtech, производител на "умни" играчки, стана жертва на хакерски атаки.
Потенциално такива играчки могат да се използват за кражба на различни видове информация, включително номера на кредитни карти, идентификационни номера и други данни.
Освен това, снимките, направени с такава играчка, могат да сочат към такива неща като семейно благополучие, семейни отношения и т.н. Всички тези данни кибер престъпниците могат да използват за свои цели.
Това доведе до факта, че все повече хора започнаха да се замислят, преди да зарадват детето си с подобно устройство.