Apple Inc. продължава да бъде едноличен лидер на пазара на смартчасовници и през първото тримесечие на 2020 г. Пандемията от Covid-19 окуражи грижата за здравето и донесе 20 процента покачване на продажбите в категорията, пише Bloomberg.
Общият брой на доставчиците достига 13,7 млн. през първите три месеца на годината и расте на фона на общия спад на потребителската електроника, включително на смартфони. Пазарният дял на Apple се покачва с един процентен пункт до 55,5 процента, по данни на Strategy Analytics.
Apple Watch е смятан за един от ключовите двигатели на растежа за американския технологичен гигант. През първото тримесечие Apple достига най-високият си дял от две години насам, като успява да продаде 7,6 млн. броя. Samsung е на второ място с 1,9 млн., а Garmin на трето с 1,1 млн."Очакваме световните доставки да се забавят значително през второто тримесечие на 2020 г. заради пандемията", казват от Strategy Analytics. През второто полугодие обаче прогнозата е за възстановяване.
Доставки в млн. |
Q1 '19 |
Q1 '20 |
Растеж YoY (%) |
Apple |
6.2 |
7.6 |
22.6% |
Samsung |
1.7 |
1.9 |
11.8% |
Garmin |
0.8 |
1.1 |
37.5% |
Други |
2.7 |
3.1 |
14.8% |
Общо |
11.4 |
13.7 |
20.2% |
Пазарен дял |
Q1 '19 |
Q1 '20 |
|
Apple |
54.4% |
55.5% |
|
Samsung |
14.9% |
13.9% |
|
Garmin |
7.0% |
8.0% |
|
Други |
23.7% |
22.6% |
|
Общо |
100.0% |
100.0% |