През есента на 2019 година предстои да стартира иновативен проект между Garmin, Fibank и Mastercard, благодарение на който клиентите на банката ще могат да плащат безконтактно само със смарт часовника си Garmin.

Доскоро брандът Garmin беше познат на българския потребител основно с продукти с фокус навигация и мултиспорт часовниците си, а сега предстои да влезе в една изцяло нова сфера - разплащанията. Срещнахме се с Даниела Иванова - един от собствениците и управител на "Геотрейд-Иванов" ООД - официалният представител на Garmin за България, за да ни разкаже повече за името Garmin и какво ново предстои за феновете на марката.

Разкажете ни за Вашата първа среща с Garmin? С какво брандът Ви впечатли, за да решите да станете официален представител за България?

Даниела Иванова е единият от управителите на "Геотрейд-Иванов" ООД - официалният представител на Garmin за България.

Заедно със съпруга ѝ - Борислав Иванов - управляват семейния бизнес. По образование и двамата са строителни инженери, а средното си образование тя е завършила по специалността "Геодезия, фотограметрия и картография". Може да се каже, че с GPS-технологията са на "ти". Семейното им хоби е риболовът.

В бизнеса с геодезия сме от 1991 г. През 1997 г. един наш клиент поиска да му доставим два броя ръчен GPS на Garmin, беше GPS12 (между другото - този продукт е "исторически" за Garmin), тогава за първи път чухме това име. Доставихме му двата броя. А когато пристигнаха, ги "разцъкахме" като прилежни и любопитни инженери. Открихме потенциал - определено! Един малък ръчен уред, който определя Вашите координати (местоположение) с много голяма точност от 2-3 метра.

Поръчахме още 2 броя - да си ги имаме. Тъй като клиентите ни бяха геодезисти, показвахме им ги просто, за да чуем мнения. И друг наш клиент откри приложението им във "връщането на гори", което се случваше по това време. И лавината тръгна. В офиса ни имаше списъци с клиенти, които чакаха GPS 12.

След това Garmin пуснаха първия сонар за търсене на риба. Представете си възторга на риболовното ни семейство. Веднага доставихме, за да тестваме. По-късно дойде и първият автомобилен навигатор. Намерихме си партньор, който да прави навигационни карти за България, и досега работим с него. И така нещата бавно и постепенно се развиваха до днес, когато Garmin на практика е навсякъде в живота на активните хора - в планините и фитнеса, в морето и авиацията, по пътищата.

С какво името Garmin е познато на българските потребители?

Вече 22 години представляваме Garmin в България. Самите Garmin тази година отбелязват 30 години от създаването на компанията. Предлагаме на пазара всичко, което предлагат Garmin: от автомобилни навигации, видеорегистратори, през сонари и картографи, до всеизвестните вече мултиспорт часовници на марката. Garmin е синоним на качество и надеждност.

Какво ново предстои да предложите на българския пазар?

През 2019 година Garmin навърши 30 години. В чест на тази годишнина фирмата създаде пет часовника, които нарече MARQ Collection. Часовниците MARQ включват: MARQ Driver, MARQ Aviator, MARQ Captain, MARQ Expedition и MARQ Athlete - по един за всяко направление, в което работи Garmin. Колекцията е изработена от най-висококачествени материали, часовниците са с перфектен външен вид и нека не Ви лъжат имената им: всеки може всичко, просто има някои допълнителни "екстри" заради името си. Например MARQ Driver има характерния червено-черен цвят на Formula 1, както и в паметта му са качени карти на всички писти от Формулата, а MARQ Aviator си има всички летища и писти в Европа.

Наскоро Fibank (Първа инвестиционна банка) обяви, че предстои да стартирате съвместен проект за безконтактно плащане. Какво представлява той?

Преди две години гледах реклама на Fibank, в която Радо Янков "прелиташе" със сноуборда си край един терминал на банката и плащаше, като просто обръщаше телефона си към терминала. Почти по същото време Garmin анонсира две нови функционалности на часовниците си - Music и Garmin Pay. Тогава си помислих: "Ех, ако можеше Радо Янков да плаща с наш часовник в рекламата..." И ето - проектът е на път да се реализира тази есен.

Идеята на фирмата е следната: когато човек излезе да потича, да има в часовника си до 500 любими песни, които да слуша през безжични слушалки, а като реши да си купи вода или сок след тренировката, да плати с часовника. Така отпада нуждата да се носи портфейл, дебитна или кредитна карта и телефон. А часовникът така или иначе е на ръката, защото мери изминато разстояние, скорост, пулс, фитнес ниво, фитнес възраст, степен на стрес, ниво на тренираност и много други. Идеята на Garmin сама по себе си е великолепна, но изисква партньорства с много иновативни банки в частта Garmin Pay. В България идеята се прие и разви от Fibank и Mastercard.

Снимка 437598

Как се спряхте именно на Fibank за Ваш партньор в това ново начинание?

По-скоро Fibank избраха Garmin за свой партньор. Те са направили свои проучвания и ние се оказахме победители между производителите на часовници.

Какво друго да очакват почитателите на Garmin в близките месеци?

Предстои кампанията Garmin Pay, powered by Fibank. В нея нашите клиенти с Garmin Pay ready часовници ще имат специални условия, за да станат картодържатели на Fibank. И обратно - хората с Fibank дебитни или кредитни карти ще имат специални условия за покупка на Garmin vivoactive 3, vivoactive 3 Music, Fenix 5 Plus серията ни, а и на всички нови Garmin Pay часовници, които очакваме до Нова година. Използвам момента да кажа, че очакваме и новия ни флагман - Fenix 6 серията, която е изключителна.Заповядайте при нас и на Маратон София, който ще се проведе на 13 октомври, 2019 г. Запишете се в Team Garmin, независимо в каква дистанция бягате. Ще Ви изненадаме приятно.