Apple вложи много в новия си флагман - iPhone X. Юбилейният смартфон е най-скъпият модел на компанията, още при представянето му бе обявен за специален и определено засенчи другите два нови модела - iPhone 8 и iPhone 8 Plus. Apple както обикновено заложи на мащабна рекламна кампания за промотирането на новия си флагман, чиято цена е сериозните 999 долара.
4 месеца след представянето си и по средата на 3-тия месец след пускането си на пазара смартфонът не оправдава големите очаквания. Анализатори вече няколко пъти понижиха прогнозите за продажбите му, тъй като интересът на потребителите към iPhone X спада, а някои вече предрекоха и края му.
Един от експертите, следящи отблизо Apple, намали с 23% първоначалната си прогноза за продажбите на устройството. Според Куо Минг-чи от брокерската фирма KGI Securities компанията от Купертино ще реализира общо 62 млн. бройки от най-скъпия си смартфон, вместо очакваните 80 млн.
KGI предвижда, че Apple ще продаде около 18 млн. устройства iPhone X в текущото тримесечие и около 13 млн. през следващото, значително по-малко от прогнозираните 20-30 млн. (на тримесечие) от останалите анализатори.
Брокерската фирма очаква Apple да прекрати производството на iPhone X в месеците през 2018 г., най-вероятно след като обяви новите си модели през второто полугодие. Бъдещето на юбилейния модел зависи именно от двата нови смартфона с 6.1 и 6.5-инчови екрани, които се очакват през тази година.
Докато продажбите на iPhone X са по-слаби от очакванията, според KGI iPhone 7 и iPhone 6 продължават да се продават добре, както и телефоните от по-нисък клас на технологичната компания.
Защо iPhone X не се продава?
Източник: Getty Images
Новият флагман на Apple е твърде скъп за потребителите на развиващите се пазари, а цената му е няколко пъти по-висока от средния месечен доход в държави като Индия, Русия, Мексико, Китай, Унгария, Полша и Чехия.
Продажбите на Apple в Китай - най-важният пазар извън САЩ - се свиха с насищането на пазара. Потребителите явно предпочитат по-евтини модели на iPhone, тъй като компанията от Купертино не успя да заложи достатъчно революционна технология в iPhone X, за да оправдае цената му от 999 долара, според консултантската фирма Cowen & Co.
Рискът за бъдещето на юбилейния смартфон се засилва от това, че интересът на настоящи собственици на iPhone към нов модел е рекодно нисък, спадайки със 7% само в рамките на тримесечие.
Китайски марки като Huawei, Oppo и Xiaomi също се конкурират с Apple с нови модели във високия клас, чиято цел да да привлекат платежоспобните купувачи.
"Китайските потребители на продукти от висок клас обожават устройствата с големи екрани. Но впечатленият дизайн и фактът, че много приложения все още не са съвместими с устройството, накараха много потребители да мислят, че 5.8-инчовият екран на iPhone X изглежда по-малък от този на 5.5-инчов iPhone. Високата цена също потисна търсенето", обяснява Куо.
За да е наистина успешен новият флагман, продажбите му трябва да се запазят високи през по-голямата част от 2018 г. Това означава да бъде привлечен всеки потребител, желаещ да си купи нов смартфон, а не само заклетите фенове на Apple, които така или иначе го правят, посочват експерти.
pesho-74
на 22.01.2018 в 23:04:11 #2Каква е тая злоба към Iphone. Или си го купуваш или не пишеш глупости.за всеки влак си има пътници
stefan-zhelev
на 20.01.2018 в 18:07:59 #1Айфон ПФУУУУУУ