Четвъртият най-голям производител на смартфони в света - китайската Xiaomi, навлиза на японския пазар и се надява да успее да се противопостави на лидера Apple в страната с нов бюджетен смартфон и фитнес тракер към него.
Компанията ще дебютира на пазара в азиатската държава на 16 декември с модела Mi Note 10, съобщават от нея, цитирани от Bloomberg. Телефонът ще се продава за 52 800 йени или 486 долара, като е снабден със 108-мегапикселова камера, батерия с капацитет от 5260 mAh и 6,5-инчов OLED извит дисплей.
Xiaomi, който е най-големият китайски производител след Huawei, поглежда на изток с цел да компенсира намаляващия си дял в родината си. Доставките на компанията се свиха с 30% през последните три месеца, докато продажбите ѝ в Индия и Европа отчетоха ръст.
В Япония за компанията няма да е лесно да си извоюва място, като пазарът там е доминиран от Apple, както и от местните марки Sharp и Fujitsu.
Американският производител е доставил около 45% от продадените смартфони в страната през първата половина на фискалната година, показват данни на MM Research Institute.
От друга страна Sharp, Samsung и Sony се нареждат след нея, като нито една от тях няма дял над 13%. Huawei, която през миналата година беше пета в страната, сега не се нарежда сред лидерите на пазара на фона на търговската война между САЩ и Китай.