Първите мащабни доставки на заместващи вноса самолети SJ-100 ще започнат през 2024 г. след преминаване на целия набор от тестове и сертифициране, съобщи държавната корпорация Ростех за РИА Новости.

"Възможните корекции във времето в рамките на няколко месеца не трябва да се разглеждат като критични. Първите SJ-100, заместени от внос, ще бъдат предадени на операторите след преминаване на пълната гама от тестове и сертифициране. Следващата година, както е планирано, широкомащабни доставки от тези самолети ще започнат за руските авиокомпании.В момента 22 авиолайнера вече са в различна степен на готовност", коментират от Ростех.

С колко собствени пътнически самолети разполага Русия

С колко собствени пътнически самолети разполага Русия

Руска регистрация има по-малко от една четвърт от целия авиопарк

От държавната корпорация напомниха, че се строи по същество нов самолет със системи и агрегати руско производство. Програмата се изпълнява в безпрецедентен срок за световната авиационна индустрия.

"Примерите от световната практика показват, че създаването само на един двигател за граждански самолет отнема от десет до 15 години, ние се движим двойно по-бързо. Сега тече програма за тестване на всички системи и агрегати на импортозаместения SJ-100, която ще бъде изпълнена изцяло", уточняват от холдинга.

От своя страна ръководителят на Обединената авиостроителна корпорация, част от Ростех, Юрий Слюсар заяви, че летателните изпитания на SJ-100 с руския двигател ПД-8 ще започнат през 2024 г. Преди това се предполагаше, че те ще се състоят през декември.

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Темповете на производство се ускоряват заради прекъснатите контакти със самолетостроителни компании от САЩ и Европа

В същото време на 29 август се проведе първият полет на импортозаместващия SJ-100, произведен от компанията Яковлев. Тогава на самолета са подменени общо около 40 системи и агрегати.

SJ-100 е теснофюзелажен самолет за къси разстояния, който се създава по програмата за заместване на вноса на системи и компоненти. Авиолайнерът ще стане още един модел от семейството на самолетите Superjet, които в момента работят.

Руският самолет, който поскъпна с 50% още преди да влезе в редовна експлоатация

Руският самолет, който поскъпна с 50% още преди да влезе в редовна експлоатация

Предвижда се той да замени широко известния, но вече остарял Ан-2