Сайтът на хитовия чат бот ChatGPT губи посетители през трети пореден месец, показват данните на Similarweb за август. Скоро обаче тенденцията може да се обърне, пише "Ройтерс" в свой материал.
Контекст: След старта си през ноември миналата година ChatGPT стана най-бързо трупащото популярност потребителско приложение - със 100 млн. месечно активни потребители, събрани за само 2 месеца. По-късно ботът беше изместен от социалната мрежа Threads.
Детайли: Общият брой посещения на уеб версията на ChatGPT през август е 1,43 млрд., което е спад с 3,2%. През предходните два месеца имаше свивания с по 10 на сто.
Времето, прекарано на сайта, също намалява: от почти 9 минути през март до 7 през август.
От друга страна: Метриката, при която се наблюдава повишение, са уникалните потребители, които са с половин милион повече.
От Similarweb отбелязват и че с началото на учебната година ChatGPT ще започне да "пише" домашни и интересът към него е твърде вероятно да се завърне. Сега за вниманието на учениците ще се борят както той, така и подобния на него бот на търсачката Bing и новия Google Bard.
Още нещо: ChatGPT вече е достъпен и като мобилно приложение за iOS и Android, което също няма как да не се отрази негативно на трафика към сайта - много потребители не се налага да го посещават, а използват бота директно.