Facebook Messenger е второто най-популярно приложение за чат в света, а по-ползвано от него е само WhatsApp, собственост на същата компания. И докато WhatsApp запази сравнително изчистения си външен вид, множеството нови функции в Messenger направи ползването му дразнещо и понякога твърде сложно - дотолкова, че редица потребители избраха да ползват Messenger Lite, насочено към развиващите се пазари, на които масово мобилните телефони са с далеч по-ниски възможности.

Затова Facebook се опитва да промени тенденцията, като обяви пълен редизайн на приложението. Новата версия, която ще получим "скоро", бе представена по време на конференцията на FB F8 в Калифорния.

Ще бъдат намалени бутоните в основната страница, както и в чатовете, но това не означава, че ще трябва да се разделим с функции. Компанията обеща още, че новото приложение ще работи по-бързо. А и ще получи и "dark mode", която ще направи използването му през нощта по-приятно. Функцията е от особена полза и за използващите телефони с OLED екрани, тъй като ще пести батерия.

Конкурент на Tinder

Facebook добавя и в основното си приложение нови функционалности. Марк Зукърбърг обяви, че потребителите ще имат нови възможности да се запознават с нови хора, търсещи романтична връзка. Участието ще бъде изцяло по желание.

"Създадохме го изцяло с идеята за поверителност. Вашите приятели няма да виждат вашия профил и ще ви бъдат предлагани само хора, които не са ви вече приятели в социалната мрежа", каза той.

Изчистване на историята

Facebook, в светлината на скандала с Cambridge Analytica, въвежда и нова възможност, която ще ни позволи на "изчистим историята си" във Facebook - включително кои сайтове сме посетили от социалната мрежа и върху какви реклами сме натиснали.

Ще има и възможност такава информация никога да не се пази, което не означава, че Facebook няма да продължи да събира такава за нас и да я продава на рекламодателите.