Американският интернет гигант Google пуска нова услуга, която помага в откриването и планирането на ваканции директно от търсачката на телефона, съобщи компанията в официалния си блог.
Новата функция се нарича “Destinations” и работи по следния начин:
Влезте в Google на мобилния си телефон и потърсете континент или държава, до която искате да пътувате, и добавете думата “destination” (дестинация). По този начин ще видите лесна за разглеждане колекция от опции. Услугата интегрира дълбоко разбиране на всички места по света чрез „Google Flights” и “Hotel search”, за да можете да видите налични полети и цени на хотели мигновено, вместо да се лутате измежду дузина линкове или табове, за да получите необходимата информация.
Източник: googleblog.blogspot.bg
За да намерите ваканция, която идеално съвпада със стила ви, търсете дестинация и нещо, което бихте искали да правите там (например: “Spain surfing” – сърфиране в Испания или “New Zealand hiking” – катерене в Нова Зеландия).
Ако желаете да пътувате през юни или юли например, но не сте решили точно кога, филтърът “Flexible Dates” ви дава възможност да разграничите резултатите по месеци, така че да видите кога цените са най-ниски в рамките на времевия диапазон, който сте посочили, за много дестинации.
Източник: googleblog.blogspot.bg
А ако искате да избегнете тълпите от туристи или лошо време, изберете някоя дестинация и натиснете таба “Explore”. Така ще видите какво е времето през годината и кога желаното място е най-популярно на база на историята на посещенията от други туристи.
Когато изберете дестинация, натиснете “Plan a trip”, за да видите цените на хотелските стаи и полетите. Google показва най-високите и най-ниските такси за следващите шест месеца, така че да можете да намерите сумата, която можете да си позволите. А ако плъзнете наляво или надясно, резултатите веднага се обновяват с цени в реално време, получени от трилиони полетни маршрути и хотели, които се оценяват всеки ден в “Google Flights” и “Hotel search”. Можете и да натиснете иконката с моливчето, за да персонализирате резултатите с предпочитания относно полета и хотела, като брой на прекачвания, клас на хотела и брой пътуващи.
За да не се чудите кое място да посетите първо или кои забележителности да не пропуснете да видите, потърсете въпросната дестинация и добавете “travel” (например “Spain travel”). Натиснете синята стрелка, за да потърсите най-честите изминавани маршрути. Те се базират на исторически пътувания до тези места от други туристи, затова можете да използвате мъдростта на тълпата и да си спестите времето за ровене.
Google посочва, че миналата година е отчела значителен ръст от 50% на въпросите, свързани с пътуване, на мобилни устройства.