Coca-Cola не е далеч от кафената индустрия, особено след придобиването на веригата Costa Coffee. Американският производител на газирани напитки обаче предвижда революционна промяна.
Компанията ще пусне Coca-Cola Coffee но повече от 25 пазара до края на 2019 година, пише CNBC.
"Напитката с кафе е предназначена за определени случаи и поводи. Например следобед, когато енергията на работното място започва да се изчерпва", каза главният изпълнителен директор на компанията Джейвс Куинси.
Новият продукт, който съчетава колата с кафето, има доста по-малко кофеин от чаша кафе, но повече от стандартната кола и е с по-малко захар от нея.
Промяната идва след като сред потребителите настъпи тенденция за избор на напитки с по-малко съдържание на захар като Coca-Cola Zero Sugar.
Готовото за консумация кафе е най-бързо развиващият се сегмент в кафената индустрия. За периода 2016-2017 година той е нараснал с 31 процента. Продажбите на студени напитки, съдържащи кафе също са се увеличили с 10 процента от 2013 до 2017 година.
Досега Coca-Cola бе съсредоточила бизнеса си с кафе само в Япония, където продава кафе в кенчета във вендинг машини.
Компанията за безалкохолни напитки прави два опита съответно през 2006 и 2017 година да пусне на други пазари напитки със съдържание на кафе, но без успех.
Сега Coca-Cola възнамерява да продава готови за пиене опаковани продукти с кафе в обектите на Costa.
Акциите на компанията поскъпнаха с 2 процента във вторник, след като финансовите резултати надминаха прогнозите на Wall Street.