Южнокорейският концерн Hyundai Motor Company анонсира нов бизнес план - Strategy 2025, който да гарантира на компанията позиция в челото на индустрията, както и да я трансформира във водещ доставчик на умни решения за мобилност.
Новият стратегически план Strategy 2025 е разработен в две основни посоки- разработка на решения за умна мобилност (Smart Mobility Device)- в това число нетрадиционни като персонални летателни средства (PAV), роботика и двуколесни устройства за мобилност, и Smart Mobility Service за персонализирано обслужване и интегриране на различни платформа за мобилност, като роботизирани таксиметрови и наемни услуги.
За реализирането на новата си стратегия от Hyundai планират инвестиция от над 61,1 трилиона вона ($52 милиарда) за периода 2020-2025 година, като средствата ще бъдат предназначени основни за развойна дейност и проучване на нови технологии и решения, става ясно от прессъобщението на компанията.
По-специално, Hyundai ще отдели 41,1 трилиона вона (34 милиарда долара) за развитие и капиталови инвестиции за повишаване на конкурентоспособността, а 20 трилиона вона (16 милиарда долара) ще отидат за развитието на технологии, включително електрификация, автономно шофиране, изкуствен интелект и роботика.
Планът на Hyundai Motor Company предвижда продажбата на 670 000 изцяло електрически и водородни коли годишно (560 000 100% електрически и 110 000 водородни), което би отредило на компанията позиция в Топ 3 при производителите до 2025 година.
Заедно с това от фирмата са си поставили за цел да пласират най-много нови електромобили до 2030 година на основните пазари в Корея, САЩ, Европа и Китай. А до 2035 година на развиващите се пазари в Индия и Бразилия.
Компанията също обяви, че планира да увеличи коефициента на оперативна печалба до 8% до 2025 г. в сравнение с предишната цел от 7% до 2022 г. Освен това през февруари 2020 г. Hyundai възнамерява да направи обратно изкупуване на акции за около 300 милиарда вона (252 милиона долара). На този фон цената на акциите на компанията се покачиха с 2%.