Авиационният пазар на Индия е най-бързорастящият в света. За да се справи с това предизвикателство, страната планира общия брой на летищата да достигне между 150 и 200 до 2035 г. от настоящите около 100.
"В крайна сметка Индия трябва да разполага с 150 до 200 летища в следващите 15 до 20 години. През следващите 12 месеца ще имаме над 131 действащи летища", каза Джаянт Синхаa, министър на гражданската авиация на Индия.
Изграждането на новите аеропорти може да струва над 60 млрд. долара, като се очаква частният сектор да поеме по-голямата част от разходите. За да привлече техните инвестиции, властите подготвят политики, гарантиращи, че частните инвеститори могат да си върнат парите и да имат солидна печалба.
Индия строи летища дори в райони, където никога не е имало такива, за да съкрати времето за придвижване на постоянно увеличаващите се пътници. Вътрешните и международните пътници се повишават до над 139 млн. през 2017 г., което е със 17% повече от 2016 г. Цифрата на вътрешните пътници, които представляват повече от 80% от общия трафик, бележи двуцифрен ръст за 42-и пореден месец, започвайки от септември 2014 г.
Страната отчита най-бързия ръст на вътрешните пътувания през 2017 г. за трета поредна година, следвана от Китай и Русия, според Международната асоциация за въздушен транспорт. Това се дължи и на ожесточена конкуренция между авиокомпаниите, което свали цените на билетите. Средната цена намаля с 18% през 2016 г. спрямо предходната година.
Все пак въздушният транспорт в Индия остава значително по-скъп от железопътния. Най-евтиният самолетен билет от Делхи до Ахмедабад струва около 3000 рупии (46 долара), докато обикновеният билет за влак е само 475 рупии (7 долара).
Властите са решени да намалят разликата, предлагайки държавни субсидии и тавани до 2500 рупии (37.5 долара) за едночасови полети, свързващи големите с по-малките градове.
Управляващите очакват пътниците да продължат да нарастват със същото темпо. "През следващите 15-20 години, САЩ, Китай и Индия ще обслужват по повече от 1 милиард пътници", предвижда Синхаа.
Именно заради това страната, обитавана от 1.3 млрд. души, има нужда от нови аеропорти. "90% от индийците трябва да живеят в радиус от 100 км от летище", каза министърът.
Целта от 150 до 200 летища включва малки летища, които са били изключени от предишни преброявания. "Проектираме летища, които могат да бъдат изградени на много ниска цена. Летища, които обработват 3 до 5 полета на ден", посочи Синхаа.
Летищата ще бъдат изградени според нуждите на конкретните населени места, вземайки предвид очакваните разходи и източници на финансиране.
Общарта инвестиция може да достигне 4 трлн. рупии (61 млрд. долара) - 60 пъти повече от бюджета на индийското авиационно министерство за 2018 г.
veselin-alxandrov
на 27.04.2018 в 22:20:16 #2Много добре правят хората. Така и трябва. Но повечето летища ще са просто вътрешни, не международни. И идвайки от Европа пак си кацаме в Делхи, Мумбай, Калкута, Джайпур, Ахмедабад и още 2-3 летища. Всичко друго е без гранична полиция. И си оправете грешката от последното изречение : "общарта"
niko-6
на 27.04.2018 в 18:55:36 #1На всеки мравуняк - летище!