Didi, които са китайският еквивалент на Uber, обявиха, че са получили инвестиране в размер на 500 млн. долара за подразделението си за автономни превозни средства, предаде TechCrunch. Това е най-големият рунд за отрасъла изобщо в Китай, а водеща роля в него изигра SoftBank чрез втория ѝ фонд Vision.

Компанията навлезе в автономния бизнес относително късно - през 2016 г., след което той беше отделен като юридическо лице миналата година. Целта беше оптимизиране на съдружията с останалите бизнеси в сферата, както и промотиране на услугата на местното правителство.

А въпреки че е сред водещите в таксиметровия бизнес в Китай, Didi изостава от останалите компании по отношение на автономните автомобили. Преди две години тя беше едва на осмо място по изминати без пилот километри в страната. Еднозначен лидер по това време беше Baidu, която е създател и на популярна интернет търсачка.

След сделка за $3,5 милиарда: Volkswagen ще произвежда по 400 000 коли в Китай на година

След сделка за $3,5 милиарда: Volkswagen ще произвежда по 400 000 коли в Китай на година

Компанията официално придобива 50% от местната JAC, като може да увеличи дела си до 75%

Днес роботакситата все още са далеч в бъдещето, а Didi успя да се позиционира като изключително ефективна по отношение на операциите си с живите шофьори, заимствайки модела на Uber. Това беше постигнато не без намесата на екипа продажби на Alibaba, а поделението за автономни превозни средства се оглавява от бившия директор на конкурентната Baidu Жанг Бо.

С новото финансиране компанията ще се съсредоточи върху сигурността на автономните превозни средства. Нейни модели участваха в два инцидента с летални последици. Същевременно компанията ще се опита да ускори навлизането на роботакситата в Китай.