Япония представи нова визия за разработване на следващото си поколение пътнически самолети. След закъснения на проекта през 2023-а година, който доведе и до затваряне на създаденото за целта публично-частно партньорство, сега новата инициатива показва, че страната не е загърбила изцяло плановете си за изцяло нов тип въздушно превозно средство, съобщават световните агенции.

Всъщност, както публичният, така и частният сектор в Япония се е ангажирал със създаването на авангарден самолет, който ще използва "нови екологични технологии" като водородно гориво или хибридно-електрически задвижващи системи.

Новият самолет на Airbus: Големият печеливш от проблемите със 737

Новият самолет на Airbus: Големият печеливш от проблемите със 737

Airbus A321XLR е способен на 11-часови полети

В официално изявление Министерството на икономиката, търговията и промишлеността на Япония подчерта ангажимента си за декарбонизация на сектора на въздушния транспорт.

"За нас е важно да изграждаме самолети от следващо поколение, базирани на технологии, при които Япония е конкурентоспособна, като същевременно допринасяме за декарбонизацията на въздушния транспорт".

По време на среща с експерти от индустрията служител на Министерството на икономиката е очертал целева дата за завършване на проекта 2035 г. За постигането на тази амбициозна цел през следващото десетилетие ще бъдат отпуснати значителни инвестиции в размер на $33 милиарда.

Това начинание има за цел да утвърди Япония като лидер в производството на пътнически самолети - позиция, която тя не е заемала повече от половин век.

5 ключови етапа в историята на пътническата авиация

5 ключови етапа в историята на пътническата авиация

120 години от първия полет на братя Райт и през това време пътническата авиация напълно промени света