След като през този месец стана ясно, че Volkswagen засега замразява проектът за изграждането на своя нов завод в Турция, темата за възможността България да привлече концерна за тази инвестиция беше подновена. Междувременно бяха намесени още апетитите от страна на Румъния и дори на Хърватия за готвеното вложение от над 1 милиард евро.
Сега според германските медии друга държава от Източна Европа може да "открадне" част инвестицията, първоначално готвена за Турция. Според изданието Automobilwoche, цитирано от специализираната платформа Automotive News Europe, Volkswagen може да се спре на Словакия, където да се произвежда моделът Passat.
През тази седмица предстои заседание на надзорния съвет на германската група, на което се очаква да бъде решено какво ще се случи с инвестицията.
Изборът трябва да бъде направен скоро, ако компанията държи да спази първоначално обявените срокове, според които производството в бъдещата база трябва да започне до октомври 2022 година. До тогава трябва да приключи производството на Passat в базата на компанията в германския град Емден, което трябва да бъде преместено.
Според Automobilwoche един от вариантите е Volkswagen да избере за тази цел вече работещият мащабен завод на групата в словашката столица Братислава. В момента от там излизат VW Touareg, Audi Q7, Seat Mii и Skoda Citigo.
Плановете са производството на последния от тези модели да бъде спряно заради слабо търсене. Това от своя страна би освободило капацитет за друг модел.
За новия завод от германския концерн избраха турския град Маниса, който се намира на 40 километра от Измир. Готвената производствена база там трябваше да бъде с капацитет от 300 000 автомобила на година.
В бъдещата база освен Passat трябваше да се произвежда Skoda Karoq SUV. Плановете бяха заводът в Турция да облекчи натоварването в чешката база, където се прави моделът. Според Automobilwoche вече е взето решение част от производството Skoda Karoq SUV да бъде преместено към Братислава.
projekt
на 29.10.2019 в 23:44:51 #3мда. сигурни работодателските организации се бъркат като казват че в България лисва работна ръка - квалифицирана и неквалифицирана. и за да не останеш с впечатлението че лошите БГ фирмаджии не искат да дават работа на добрия български работник ще ти дам няколко примера: - повечето големи компании за хранителни стоки използват билбордове и реклами за да си попълнят бройките. много често стартовата заплата за над 1000 лв. за човек без опит 1000 лв. не са малко пари. след няколко години средната заплата е 1300-1500-1800 лв според позицията. това е чисто. отделно те осигуряват на реалната ти заплата. - в момента има глад за шофьори, лекари, учители, монтажници, инженери и т.н. - ако мислиш че БГ кадрите са на високо ниво ми посочи моля те някой отрасъл който според теб е ОК. за да е по лесно не ми посочва държавни институции където заплатите са "ниски", а ми посочи частни компании - училища, болници, ремонтни услуги, строители или каквото се сетиш. в кой сектор можем да кажем че имаме качествени кадри, че произвеждаме качествен продукт. - по данни на Борисов и на VW броя на заетите в новия завод ще е около 4500 работника. къде ще ги намериш качествени такива. ако искаш качествени инженери, програмисти, счетоводители и т.н. ще трябва да плащаш заплати като в Германия. качествените хора, дори и в България вече взимат европейски заплати. неспециалистите взимат заплати като неспециалистите в западна Европа. ние не можем една магистрала да построим и тя да издържи поне 5 години. по добре немците да си ходят я в Турция, я в Китай. не им трябва да идват тук. а и помислете за какво и е на България поредния завод на "ишлеме". какво реално ще спечелим. - VW ще направят инвестиция но тя ще е в сгради което за нас няма значение. - ще се назначат хора на които ще се плащат заплати и осигуровки - няма да се плащат данъци. добавената стойност на автомобилите ще остава в компанията майка, печалбата ще се изнесе от България по посока някоя офшорна зона - като не се плащат данъци няма да има пари за образование на нови кадри, няма да има пари за ремонт на пътища, строителство на нови такива, няма да има пари здравеопазване. няма да има пари за нищо. дори напротив. ние ще даваме пари, 250 милиона каза Бочко, за строителство на пътища, инфраструктура, различни облекчения и т.н. - замърсяването си остава в България помислете защо им е на добрите германци да си правят завод в БГ - заради доброто на българите, за доброто на немците или за доброто на собствениците на компанията. Утре Меркел като тропне на Бочко или на следващата кратуна премиер, че ще остави 4-5 000 човека бе работа и нашите ще мигат и ще клякат още по ниско. коя чужда компания до момента се държи "добре, почтено и равнопоставено" с БГ работниците. заплатите на българите са по ниски от тези на чужденците, качеството на обслужване е различно от това на компаниите майки - ЕВН, Кауфланд, Била и разни други знайни и незнайни. дават ни второ и трето качество храна, спират тока, лошо качество на водата. сега да не би да очакваме че с VW ще е различно?
mariyan-marinov-cuO4dyzI
на 28.10.2019 в 18:41:50 #2По комунизма имаше 5 500 кадри да правят камиони Шкода Мадара, сега няма кадри за направата на кола, на която повечето и сглобки, ще ги правят роботи.Задвижващият агрегат идва от вън, тук ще се правят може би... купе, преден и заден мост, всичко това ще се сглобява в новият завод. Аз познавам стотина бивши колеги от КТА Мадара които си бачкахаа в Братислава - Словакия в завода на WV, повечето бяха на линията на Туарега, повечето ги съкрати ха това лято, но не се връщат а търсят работа в другите заводи, които там са бол.Та работна ръка има, завод няма.
projekt
на 28.10.2019 в 15:25:13 #1тия трябва да са луди да правят завод в БГ. ще ги спукат от изнудване и корупция. в началото Бойко ще обещава всичко, ама като почнат ще видят какво значи мафията в БГ. а и кой ще работи в тези заводи. те сегашните нямат кадри, а ако дойде нов завод с 4-5 000 човека само в завода, още няколко хиляди в различни обслужващи фирми и т.н.... кой ще работи. те ще намерят работници ама трябва да плащат. то ако ще е да плащат те ще си работят в Германия. те идват заради евтината работна ръка, неспазване на закони с плащане под масата, неспазване на екологични норми и т.н. Бойки вместо да се гордее че е предложил 250 милиона държавни помощи на едни милиардери, да помисли да предложи подобни помощи на изцяло БГ фирми и да помогне българските фирми да работят. българските фирми плащат данъци в БГ. немските фирми плащат само осигуровки. те данъци не плащат. това важи за всички и немски и руски, и френски, американски т.н. Бойко да помисли за българите и българските фирми, а не да съсипва всичко тук, а да се радва че някоя турска фирма произвеждала кабели за някоя немска фирма, ама ги прави тук. това не е повод за гордост, дори напротив.