Подтикнат от миграцията след войната и растящата икономика, Сеул привлече милиони нови жители след 50-те години на миналия век. Днес в столицата на Южна Корея живеят приблизително половината граждани на страната - около 25 милиона души.
Но с идването на хората в Сеул с надежда за по-добър живот, 600-годишният град започна да се задъхва по тежестта на новодошлите. "Няма друг избор, освен да разширението на пътищата и мостовете, за да може градът да приеме толкова много хора и коли", казва кметът Парк Вон-суун.
Многолентови обходни пътища са построени около центъра на града с разширяването на предградията. Сега има 50 пъти повече коли, отколкото през 70-те години.
Бързата урбанизация изисква хората, които планират развитието на града, да спрат за малко и да помисля за други решения. През 2004 г. започна програма, която трябваше да промени изцяло обществения транспорт. 13 години по-късно метрото с девет линии е сочено като едно от най-добрите в света.
Проблемът е валиден за много градове по света. Очаква се до 2045 г. над 6 милиарда души да живеят в градовете. Властите в Сеул вярват, че с приоритизирането на пешеходците може да бъдат решени част от проблемите с придвижването.
Една от основните причини днес Сеул да не е "ад", пише CNN, е събирането на информация в реално време за движението на автобуси, автомобили и метровлаковете с максимална ефективност. Броят на пътуващите в метрото също се брои постоянно. Сензори в пътищата пък следят условията по улиците. Мрежа от GPS следи такситата. Цялата тази информация се обработва, а след това показва на специални дигитални табели в целия град, за да може всеки да види какви са условията.
Но докато задръстванията през последното десетилетие намаляват, според кмета има още работа, която да бъде свършена.
"Гражданите на Сеул бяха като пристрастени към колите", казва той. Най-трудното в промяната на тази ситуация и слагането на пешеходците пред автомобилите "е промяната на разбиранията на гражданите".
Сеул вече разработи редица проекти, които да направят публичните места по-привлекателни за пешеходци.