Продажбите на нови автомобили в Китай, който е най-големият автопазар на света, се сринаха с 37% на годишна основа през последната седмица на юни, показват данните на Китайската асоциация на производителите на пътнически автомобили, предаде Zero Hedge.

Техният общ брой за периода е по-нисък от 52 хил., което е спад даже и спрямо последната седмица на май. На месечна основа понижението е от 6%, а причината, която се посочва за изключително слабото представяне на отрасъла, са "сезонните фактори".

Така месецът за автомобилните компании приключи както и започна - с разочарование и по-ниски продажби, въпреки официалните данни на Пекин, според които икономиката постепенно се връща до равнищата на активност и оптимизъм от преди настъпването на коронавируса и въвеждането на мерките срещу него. През първата седмица на месеца сделките се понижиха с 20% на месечна основа и с 10% на годишна.

Възстановяването на Китай: Данните за заетостта разочароват

Възстановяването на Китай: Данните за заетостта разочароват

Фабриките в страната отварят, но няма към кого да изнасят

През май продажбите отбелязаха ръст от 12% на годишна основа, сочат данните на The Detroit Beureau, според които най-купуваните сегменти от автомобили са били луксозните пътнически коли, чиито растеж достигна 28% също на годишна основа.

Данните отговарят на предварителните прогнози на Китайската асоциация на производителите на пътнически автомобили, според които пазарът трябваше да се покачи с 11,7%.

Така след като заетостта в страната се оказа по-ниска, отколкото предварително се очакваше, автомобилният пазар, който се разглежда като прокси за състоянието на икономиката, също не се представя толкова блестящо.