Тъй като пандемията, причинена от Covid-19 вече отшумява в Югоизточна Азия, много фабрики и производители в региона са на път към бързо възстановяване, предават местните медии. Добрата новина идва след месеци на съкращения на производството, които натовариха по невиждан до момента начин глобалните вериги за доставки.

Виетнам облекчи ограниченията, тъй като броят на случаите на коронавирус намаля драстично. Около 200 фабрики, които произвеждат спортни облекла за Nike, са възобновили дейността си, съобщава Nikkei Asia.

Кризата с чипове: Вече цялата световна икономика е в риск

Кризата с чипове: Вече цялата световна икономика е в риск

Всеки лек автомобил, който не излиза от заводите в Детройт, Щутгарт или Шанхай, поставя под риск работни места

"Заводите, управлявани от Samsung Electronics и Intel, ще осигурят помощ, така че съоръженията на двете компании да се върнат към пълно производство и то още този месец", твърдят ръководители на индустриалния парк в Хошимин.

Съобщава се, че фабриките, произвеждащи електронни компоненти за автомобилната индустрия също се връщат към пълния си капацитет

Такива са японската компания Furukawa Electric, която вече сигнализира за стабилен ръст на производството в заводите си във Виетнам. Фабриката на фирмата в град Хо Ши Мин се "завърна на позиция, в която могат да отговарят на заявка от всеки клиент", пише Nikkei, цитирайки ръководителя на компанията Кейичи Кобаяши.

Най-големият автомобилен пазар спада 5-ти месец заради липса на чипове

Най-големият автомобилен пазар спада 5-ти месец заради липса на чипове

Но тези на електромобили се увеличиха повече от два пъти през октомври

В Малайзия, където се помещават много заводи за автомобилни полупроводници, над 90% от възрастното население вече е напълно ваксинирано срещу Covid-19. Според Джон Чиа, който е председател на малайзийския филиал на производството на чипове на Unisem "компанията се завръща към нормални темпове на работа като производството евъзстановено на 80%".

В момента компанията изгражда третата си фабрика в Китай, за да бъде в крачка със световно търсене на полупроводници.

Един друг конгломерат, който произвежда чипове - STMicroelectronics, също сякаш излиза от кризата. Неговите заводи възобновиха работа в региона като дори отчитат "прогресивно връщане към 100% производствен капацитет до края на октомври.

1,4 млн. автомобила: цената на кризата с чипове за двата най-големи производителя в Европа

1,4 млн. автомобила: цената на кризата с чипове за двата най-големи производителя в Европа

Недостигът "умерено" се облекчава, казват обаче мениджъри