Преди 6 години тогава 25-годишната Уитни Уолф Хърд решава да направи крачка, която ѝ помага да изгради успешен бизнес и я превръща в една от известните жени предприемачи в Щатите, успели сами да спечелят богатството си.
Днес нейното нетно богатство е оценявано на 575 милиона долара, а в следващите месеци то може да нарасне значително. Причината за това е готвеният дебют на борсата на нейната Bumble - мобилно приложение за срещи, което се очаква да бъде оценено на между 6 и 8 милиарда долара, според Bloomberg.
Всъщност Уолф Хърд е един от основателите на доста по-популярното в Европа конкурентно приложение Tinder. Тя обаче решава да се отдели и да създаде Bumble с една конкретна цел - то да дава предимство на жените в избора на партньор, с когото да се свържат първи.
Преди да стигне до това обаче, младата дама успява да придобие популярност в САЩ с друг свой бизнес. Първите си крачки в предприемачеството тя прави, когато е още на 19 години.
То прераства в нещо наистина сериозно през 2010 година, когато момичето решава да помогне за изчистването на големия разлив на петрол в Мексиканския залив. Тогава тя започва да работи с известен стилист на американските звезди. Те изработват дизайнерски чанти, като приходите от тях са дарявани за изчистването на разлива.
Презприемчивата Уитни Уолф Хърд попада в средата на едни от технологичните стартиращи по това време компании в САЩ в инкубатора Hatch Labs в Лон Анджелис. Там тя става част от екипа, създал приложението Tinder, а в следващите две години е вицепрезидент на компанията.
През този период тя има връзка със съоснователя на фирмата Джъстин Мартен. 24-годишната жена напуска Tinder след като се разделя с него и повдига обвинение за сексуален тормоз и дискриминация от негова страна.
Уолф Хърд създава Bumble през 2014 година първоначално планиран като социална мрежа за жени, а не като приложение за срещи. В това начинание тя си партнира с руския милиардер Андрей Андреев, който по-късно напуска компанията и продава дела си в нея. Причина за това са излезли срещу него обвинения в сексизъм и расизъм.
Към днешна дата приложението има 75 милиона потрелители от 150 държави в света, което го прави второто най-популярно в света след Tinder.