Повишаването на акциите на шведската верига за дрехи H&М надмина очакванията на анализаторите, след като компанията представи отчета си за първото тримесечие на финансовата година.
Те са се повишили с 16% , тъй като компанията загърби практиката си да стартира огромни намаления, както постъпи предходната година, пише Bloomberg. H&М показа признаци на съживяване и справяне с конкуренцията от страна на търговските вериги, поддържащи ниски цени като Zalando и Primark, но това все още не е достатъчно. Шведската верига досега се бореше с проблеми в логистиката и дистрибуцията, както и неправилните търговски преценки и слабите продажби във физическите магазини.
Заради това от H&М заявиха, че планират да свият търговската си мрежа в Европа и да я разширят на други места. Компанията ще закрие 50 магазина на континента до края на годината и ще увеличи броя на търговските си обекти със 175 по целия свят.
Ръстът на продажбите се ускори, като второто тримесечие започна с увеличение от 7% спрямо 4% за първото тримесечие. Въпреки това обаче количеството на непродадената стока се увеличава и се превръща в траен проблем за H&М. Инвентаризацията на залежалите стоки като процент от продажбите показа увеличение до 18,6% от 17,9% през последното тримесечие на финансовата година.
Печалбата преди облагането с данъци е 1,04 милиарда шведски крони или 112 милиона долара през трите месеца до февруари, но е най-малката сума за фискално тримесечие от 18 години, въпреки че надмина прогнозите на анализаторите от 678 милиона крони.