Компанията за облачни CRM решения Salesforce предприе мащабни съкращения на персонала си, а в същото време плаща милиони долари всяка година на холивудската звезда Матю Макконъхи, пише Futurism. Според публикации в американски медии висшият мениджмънт на фирмата е канил известните си приятели даже на събрания, на които са били вземани важни стратегически решения.
Какво се случи: Salesforce, подобно на повечето технологични компании, постигна много високи резултати по време на пандемията, но след нея и след влошаването на икономическите показатели търсенето стихна и поне според ръководството се оказа, че има повече хора, отколкото работа. Така 8000 души се оказаха излишни.
"Не е приятно да трябва да кажеш "Довиждане" на хора, които в много случаи са твои приятели и имаш отношения с тях, но в крайна сметка успехът на бизнесът е най-важен", заяви съоснователят на Salesforce Дейвид Бенйоф пред WSJ. Както се оказва, има значение кой на кого е приятел.
Детайли: В свой материал вестникът разкрива, че 10 млн. долара от Salesforce всяка година отиват в джоба на актьора Матю Макконъхи. Той е "творчески съветник" на компанията.
Това, че Макконъхи е "на заплата" в Salesforce не е точно изненада - той често участва на нейни събития (включително и заедно с открилия любовта си към технологиите рапър will.i.am) и се снима в рекламите ѝ.
Той обаче е нещо повече от посланик на бранда. Източник на FT вътре в компанията неотдавна разказа, че известните приятели на Бенйоф редовно са били канени от него на "стратегически дискусии" и даже на такива от най-високо равнище.
От друга страна: За Бенйоф могат да се кажат доста неща, но все пак трябва да отбележим, че през годините доста се е старал и служителите му да се чувстват като звезди. Неговият начин за постигане на това - скъпи корпоративни събития, включително на луксозни локации.
Друга тема е дали и това не е спомогнало за настоящото състояние на финансите на Salesforce...