Затрудненият японски електронен гигант Sharp се опитва да накара служителите си да купуват продукти на марката, за да подпомогнат продажбите.

Компанията заяви, че не е задължително екипът ѝ да купува стоките, които е произвела, но потвърди, че иска служителите да ги избират вместо продуктите, които предлагат нейните конкуренти.

Местна медия, цитирана от BBС, съобщи, че японският производител е набелязал директори, мениджъри и други служители, които да купуват стоките, които прави.

Фирмата бе спасявана два пъти от кредиторите си за последните три години. Sharp е подложена на напрежение от банките, които искат да продаде губещия LCD бизнес. Миналия месец гигантът обяви, че води разговори с няколко компании за постигането на подобна сделка.

Sharp съобщи още, че оперативната печалба е паднала с цели 86% през тримесечието до септември спрямо година по-рано, като само подразделението за LCD технологии е излязло на загуба от 102 млн. долара. Мрачните цифри идват в момент, в който компанията отчете загуби през годината до март и обяви нови съкращения на работни места.

Говорителят на Sharp в Япония Кио Онтани заяви, че не са поставени цели за служителите да купуват продуктите на компанията, но подобна продажба се случвала. Той добави, че участието на служителите е напълно доброволно и производителят не е решавал кои продукти ще са в продажба.

Технологичният гигант, известен с продукти като телевизори и соларни панели, се оттегли от пазара в Северна Америка и се сблъсква с ожесточена конкуренция от по-евтините си съперници от Китай и Тайван.