Полетите, които авиолиниите извършват в началото на 2021 г., все още остават частица от броя им преди пандемията. Алкохолът пък е забранен на по-голяма част от тях, за да се намали възможността за разпространение на коронавируса. Заради това много от компаниите сега разполагат с ненужно големи запаси от алкохол. Една от тях, American Airlines, се надява да успее да продаде излишното вино като го достави директно до домовете на клиентите, пише CNN.

По-рано тази седмица компанията съобщи за новата си програма — American Airlines Flagship Cellar — която ще даде възможност на клиентите да купят бутилки вино еднократно или чрез месечен абонамент от $99.

Една бутилка от колекцията на American Airlines струва между $13 и $40, а най-скъпото предложение е шампанско за $300. При месечния абонамент от $99 клиентите ще получат отстъпки, три безплатни бутилки вино всеки месец, както и бонус точки за всеки похарчен долар.

Виното е било предназначено за клиентите, които летят в първа класа.Пандемията нанесе унищожителен удар по туристическата индустрия и остави стотици самолети на земята. American Airlines отчете нетна загуба от $3,6 млрд. през последните три месеца на 2020 г. и продажбите на вино едва ли ще променят това.

Компанията се надява програмата да ѝ донесе продажби от едва $40 хил. до $50 хил. за първите три месеца на годината. Така че причината е друга — American Airlines просто иска да запази връзката си с клиентите.