Продажбите на билети за кино в САЩ и Канада за 2019 г. се равняват на близо 11,45 млрд. долара, което е с 4% по-малко спрямо миналата година, пише The New York Times.

Тази предварителна оценка, публикувана от компанията за медийни измервания и анализи Comscore, включва и 175,5 млн. долара от дебютния уикенд на "Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър". Последният филм от поредицата стартира по-слабо в сравнение с "Последният джедай", който генерира 220 млн. долара още през първите няколко дни през 2017 г. Тази сума е под очакваната на анализаторите от около 200 млн. долара за северноамериканския бокс офис. От Disney обаче са били по-резервирани с прогнозна сума около 160 млн. долара, съобщава CNN.

Първата компания с пет филма, надхвърлили 1 млрд. долара за година

Първата компания с пет филма, надхвърлили 1 млрд. долара за година

Последният от тях е "Играта на играчките 4"

"Възходът на Скайуокър", чийто снимки струваха приблизително 400 млн. долара, е пуснат във всяка страна с изключение на Виетнам, Южна Корея и Филипините. Там зрителите ще могат да го гледат след месец.

Общо шест филма на Disney са преминали границата от 1 млрд. долара в международния бокс офис, като последният от поредицата "Междузвездни войни" има потенциал да стане седмия. В класацията на Северна Америка филмът "Джуманджи: Следващо ниво" заема второ място (26,1 млн. долара), следван от "Замръзналото кралство 2" (12,3 млн. долара).

Дългоочакваният филм на Том Хупър "Котките" също влиза в нея, но цялостно претърпява провал, след като събира само 6,5 млн. долара от северноамериканските салони. Той струва 100 млн. долара, като в тях не са включени разходите за маркетинг. В списъка на не толкова успешните филми от тази година се включват и "Х-мен: Тъмния феникс", "Близнакът" с Уил Смит, анимацията "Грозни кукли", озвучавана от Ник Джонас, "Ангелите на Чарли" с Кристен Стюарт.

Между януари и края на август, продажбата на билети за 20-те най-големи дистрибутори на арт филми (създадени за определена ниша от киномани) е паднала с 45% спрямо същия период за миналата година, сочат данни от Box Office Mojo. Но филмовият бизнес е цикличен и завършването на годината с няколкостотин милиона долара по-малко спрямо 2018 г. може би не е чак такава катастрофа особено взимайки предвид факта, че кино салоните се състезават с бързо разрастващия се пазар на стрийминг услуги. "Ирландецът" и други два филма на Netflix получиха множество номинации за Златен глобус, като се разглеждат и сред основните претенденти за Оскар.

"Пазарът е все още много динамичен, но става все по-непредсказуемо кое работи и кое не. Разходите са се повишили, а успеваемостта е спаднала", споделя Стивън Гилула, който е съпредседател на Fox Searchlight - дъщерно дружество на The Walt Disney Studios.

Ще стане ли Китай най-големият филмов пазар в света?

Ще стане ли Китай най-големият филмов пазар в света?

Приходите от прожекции в страната се очаква да достигнат $15,5 млрд. до 2023 г.