Най-голямата банка на Wall Street, която е първа в света по общи приходи - JPMorgan Chase, беше глобена с рекордните 200 милиона долара за това, че позволява на служителите си да използват чата в WhatsApp за комуникация с клиенти.Това съобщават медиите отвъд океана, цитирайки изявление на банката.
След разследвания от страна на Комисията за ценни книжа и борси на САЩ (SEC) и Комисията за търговия с фючърси, JPMorgan официално призна, че поне от 2015 г. служителите й използват личните си мобилни устройства за изпращане на текстове, съобщения в WhatsApp и имейли, за да комуникират с клиенти по чувствителни бизнес въпроси.
Това е нарушение на Федерален закон на САЩ, който изисква от всички финансови организации да поддържат записи за комуникацията с клиенти, така че регулаторите да могат да проверят дали фирмите нарушават законите за борба с измамите или антитръстовите закони.
В JPMorgan обаче е било установено, че дори мениджърите и висшите служители, отговорни за спазването на закона, са използвали лични устройства за обсъждане на редица бизнес въпроси, включително инвестиционни стратегии, срещи с клиенти и пазарни наблюдения.
Сега банката ще трябва да плати на SEC глоба в размер на 125 милиона долара. Същевременно, Комисията за търговия с фючърси на стоки наложи на JPMorgan още 75 милиона долара глоба. Отделът за ценни книжа на банката призна за нарушенията и се съгласи да плати, но без да дава повече коментар по темата.
Телефонните разговори и съобщенията на официалните фирмени устройства и платформи обикновено се записват и съхраняват от финансови фирми. Въпреки това, тъй като по-голямата част от Wall Street започна да работи дистанционно на фона на пандемията, много от тях започнаха работа чрез личните си телефони. Най-вече чрез приложения за криптирани съобщения като WhatsApp, Signal и Telegram.
В момента се разследват и други банки и финансови организации на Wall Street.