Естетическата хирургия от години не е нещо звездно, шокиращо или непознато - може би с изключение на някои конкретни много слаби изпълнения. Да легнеш под ножа вече е нещо нормално в голяма част от развитите страни по света и за това фактор са както по-голямата достъпност на процедурите, така и стереотипите, лансирани от масовата култура.
Когато необичайното стане масово потенциалната възможност се превръща в бизнес - и то такъв, който расте с близо една пета годишно, според глобални данни на ISAPS. Пластичната хирургия генерира милиарди на места като Бразилия и САЩ - неслучайно и 30% от пластичните хирурзи практикуват в тези две държави.
Изненадващият лидер
Ако обаче погледнем друга статистика - за броя на този вид корекции на 1000 души население, категоричният лидер е друг и за българската аудитория той ще е малко изненадващ. Става дума за Южна Корея. Според данни, цитирани от Insider Monkey, на 1000 жители на азиатската страна се падат по цели 8,9 интервенции.
Още през 2018 г. приходите на клиниките за естетически интервенции в Южна Корея са били около 10,7 млрд. долара. Реално говорим за около 25% от глобалния пазар в тази сфера. Близо 25% от жените на между 19 и 25 години са с корекции - най-вече на носа и клепачите. При възрастовата група 30-39 г. процентът скача до 31.
Източник: GettyImages
Не само това, но през рекордната до момента 2019 г. пластични операции в страната са си направили рекордните 90 404 чужденци. Възстановяването след коронавируса е в ход с 46 300 "естетически туристи" през 2022 г.
Защо?
Какво кара корейците да си правят толкова много пластични операции - а и какво привлича хора от други страни за този вид процедури?
Както отбелязва официалният портал Visit Korea, експлозията в световната популярност на корейската поп музика и местните сериали задават глобални тенденции. Дълбоко залегналото в културата на страната внимание към външния вид се съчетава с наложените идеали за красота - особено по отношение на формата на лицето, носа и очите.
Източник: GettyImages
Корейските пластични хирурзи прилагат по-слабо инвазивни методи за корекции, а освен това условията и процедурите в местните клиники са смятат за едни от най-добрите в глобален план. Индустрията се смята за национална гордост, а правителството в Сеул се надява тя до 2027 г. да привлича по 110 000 чужденци годишно.
Източник: GettyImages
"Дейли Телеграф" в свой материал обаче дава и друга гледна точка към корейската империя на красотата - тя има огромно влияние върху успеха на всеки, който иска да влезе в колеж, да започне престижна работа или да намери подходящата половинка. Това води до случаи, в които тийнейджъри са буквално завличани в клиниките, за да бъдат подложени на болезнени процедури.