В Индия се намира най-високия железопътен мост в света и размерите му са меко казано впечатляващи. Около 29 метра по-висок от Айфеловата кула, мостът Ченаб се намира на 359 метра над река Ченаб в спорния регион Джаму и Кашмир в Индия.

След десетилетия на строителство мостът в Северна Индия ще бъде отворен за посетители до края на декември 2023 г. или януари 2024 г. Това стана ясно от съобщение на Министерството на железниците.

Мостът е с 1315 метра дължина е част от по-голям проект, който цели да направи долината на Кашмир достъпна за индийската железопътна мрежа. Освен моста, проектът за железопътна връзка USBRL включва и бъдещия най-дълъг транспортен тунел в страната, пише CNN.

Смята се, че свързването на региона Кашмир с останалата част от Индия с влак ще даде тласък на индустриалния и селскостопанския сектор в региона, като позволи железопътна връзка при всякакви метеорологични условия между долината и останалата част от Индия, казват експерти.

Най-дългият пешеходен мост в света вече се намира в Чехия и отвори за посетители преди дни

Най-дългият пешеходен мост в света вече се намира в Чехия и отвори за посетители преди дни

Билетите са по около 30 лева

В момента единственият сухопътен маршрут, свързващ контролираните от Индия части на Кашмир с останалата част от страната, е криволичеща 300-километрова магистрала, която обаче е затворена за част от зимните месеци и място на чести произшествия.

Не само това - според Сушант Сингх, старши сътрудник в Центъра за политически изследвания в Индия, каза, че мостът ще се разглежда и като "средство за интегриране на Кашмир в Индия".

Остава обаче да се разбере дали по-добрата свързаност и железопътната връзка се възприема като положителна от местните, като се има предвид, че "през последните години Кашмир беше подкопан от политиките, предприети от премиера Моди и неговото правителство които наистина отчуждиха населението в региона", коментира експертът.

През 2019 г. Индия отмени разпоредба, която даваше на контролираната от Индия част от Кашмир определя свои закони. Южната и източната част на региона са две отделни територии, като целта на Моди беше да насърчи стабилността, намали корупцията и ще даде тласък на икономиката.

Въпреки че цялостният жп проект беше създаден през 2002 г., преди Моди да стане министър-председател, за мостът Ченаб вече се говори като отличен пример за усилията на премиера за развитието в страната.

Река с тайни: Или защо не е построен нито един мост през Амазонка

Река с тайни: Или защо не е построен нито един мост през Амазонка

Освен природните феномени, тук няма смисъл от такива съоръжения и от икономическа гледна точка

В интерес на истината Индия инвестира милиони в модернизиране на своята инфраструктура. През февруари Моди откри първия участък от 1380- километрова скоростна магистрала, свързваща столицата Ню Делхи с финансовия център Мумбай. Само един 250-километров участък от магистралата струва 1,4 милиарда долара по данни на правителството.

В ход е и изграждането на Западния специализиран товарен коридор.