Продажбите на луксозни стоки в континентален Китай са нараснали с 36% през 2021 година на годишна база. Потребителите в Китай са похарчили 73,59 милиарда долара през 2021 г. за луксозни стоки. Това става ясно от годишния доклад на компания Bain & Company, в който се разглеждат и покупките в луксозния сектор.
Ръстът на продажбите на луксозни стоки идва на фона на спада в продажбите на дребно в Китай, който се наблюдава още от началото на пандемията през 2020 г., пише CNBC.
Делът на покупките от Китай от световния пазар на луксозни стоки нарасна до около 21% през 2021 г., спрямо дела от около 20% през 2020 г. според Bain.
Очаква се този ръст да продължи, а страната вероятно ще стане най-големият пазар на луксозни стоки до 2025 г., се казва в доклада.
Продажбите на кожени изделия са нараснали с около 60% - това е е най-бързо растящата категория, следвана от приблизително 40% ръст на други модни стоки.
Основен двигател за сектора на луксозните стоки е ръстът на безмитните магазини в Хайнан. През последните две години новите правителствени политики въведоха други благоприятни за бизнеса мерки, насочени към превръщането на региона в място за свободна търговия.
Продажбите на луксозни стоки в безмитните магазини на Хайнан отбелязаха годишен ръст от 85% през 2021 г. Общо глобалните разходи за луксозни стоки достигат 320,6 милиарда долара през 2021 г. според оценките на Bain.