Германия прави голяма крачка към устойчивото пътуване с представянето на своите нови водородни влакове Mireo Plus H. Разработени от Siemens Mobility, тези влакове са предназначени да трансформират регионалните жп пътувания в най-богатата по БВП страна в Европа (и на четвърто място в света по данни от 2023-а), като всеки струва между €6 милиона и €12 милиона.
Mireo Plus H е част от инициатива на стойност €54 милиона за замяна на дизеловите влакове с чисти алтернативи, задвижвани с водород.
Пускайки първо в Берлин-Бранденбург и Бавария, влаковете се очаква да започнат пътнически услуги от днес. Те имат за цел да намалят драстично емисиите, като същевременно предлагат по-ефективно и по-тихо пътуване.
"Водородните влакове Mireo Plus H отбелязват важен момент в мобилността. Този преход ще намали емисиите на CO2 и ще предостави на пътниците в Германия щадящи климата, мощни и удобни влакове", казва главният изпълнителен директор на подвижния състав на Siemens Mobility, Андре Роденбек, цитиран от Express.com.
Влаковете Mireo Plus H са оборудвани с най-съвременни функции, включително безплатен WiFi, динамични системи за информация за пътниците и достатъчно място за велосипеди, инвалидни и детски колички .
Само по маршрут Берлин-Бранденбург седем влака, задвижвани с водород, ще се движат по линията Heidekrautbahn, спестявайки 1,1 милиона литра дизел годишно и намалявайки емисиите на CO2 с 3000 тона
Влаковете ще използват местно произведен водород в своите горивни клетки, с водна пара като единствен страничен продукт. Нещо повече, те ще възстановят спирачната енергия, за да увеличат ефективността.
В Бранденбург компанията пуска и 31 захранвани с батерии влака Mireo Plus B, които ще спестят 4,4 милиона литра дизелово гориво годишно и ще намалят емисиите на CO2 с 11 500 тона.
В Бавария Mireo Plus H, наречен "Freistaat Bayern", ще замени дизеловите влакове по избрани маршрути.
С работен обхват 1200 километра и максимална скорост 160 км/ч, той предлага модерна, екологична алтернатива за регионалните железници. Бавария планира да спре изцяло дизеловите влакове до 2040 г.